Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

11 Bit Studios: stabilne przychody i niższy zysk

Autor: wnp.pl (WGK)
09-09-2016 08:18
11 Bit Studios: stabilne przychody i niższy zysk
Fot. Fotolia

12,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży uzyskała w pierwszym półroczu 2016 r. grupa 11 Bit Studios, producent gier komputerowych. Poziom przychodów jest minimalnie wyższy niż w tym okresie rok wcześniej (12,2 mln zł). Spadł zysk z działalności operacyjne z 9,5 mln zł do 7,3 mln zł. Niższy był też zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej. Wyniósł 6,1 mln zł wobec 8 mln zł rok wcześniej.

Na koniec czerwca grupa miała na kontach prawie 24,6 mln zł środków pieniężnych. Do tego należy doliczyć 5,28 mln zł należności z tytułu dostaw i usług. Duże znaczenie dla przychodów w I półroczu miała też letnia (na przełomie II i III kwartału) akcja wyprzedażowa na platformie Steam. W I półroczu 2016 roku grupa wykazała też prawie 440 tys. zł pozostałych przychodów operacyjnych, czyli blisko czterokrotnie więcej niż rok wcześniej. To m.in. dotacja z programów unijnych i skutek rozwiązania odpisów aktualizujących na należności, które zostały utworzone w ciężar 2015 roku.
– Wyniki za I półrocze potwierdzają bardzo dobrą sytuację finansową grupy – komentuje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Przyznaje, że jest to efekt utrzymującej się na solidnym poziomie monetyzacji gry „This War of Mine”, mimo że od jej premiery (w wersji na komputery PC) minęło już ponad 20 miesięcy. – W styczniu wypuściliśmy na rynek konsolową wersję „TWoM” a w lutym chińskojęzyczną wersję tej gry. Od czerwca fani mogą kupować duży, płatny dodatek (DLC) do „TWoM” – wylicza prezes. Sygnalizuje, że 11 bit studios będzie podejmował kolejne działania, żeby podtrzymać sprzedaż „This War of Mine”.

Przyznaje równocześnie, że spółka jest obecnie skoncentrowana na produkcji gry „Frostpunk”, która ma być następcą „TWoM”. Pierwszy teaser (film reklamowy) „Frostpunka” został zaprezentowany 30 sierpnia i w ciągu pierwszej doby obejrzany przez ponad 100 tys. fanów. – To bardzo dobry wynik. Utwierdza nas w przekonaniu, że potencjał komercyjny „Frostpunka” jest większy niż „This War of Mine” – wskazuje prezes. Premierę gry, która ma być kolejnym kamieniem milowym w rozwoju 11 bit studios zaplanowano na rok 2017.

Grzegorz Miechowski wyraża też zadowolenie z tempa rozwoju pionu wydawniczego 11 bit publishing (d. 11 bit launchpad). – Przygotowujemy się do wydania dwóch gier stworzonych przez zewnętrzne studia, czyli „Beat Cop” i „Tower 57”. Prezentujemy oba tytułu na najważniejszych imprezach branżowych. Ich odbiór jest bardzo pozytywny co powinno mieć przełożenie na niezłą sprzedaż – oznajmia.

Coraz lepiej, dzięki przeprowadzonym zmianom kadrowym oraz technologicznym (inwestycje w tym obszarze są kontynuowane) radzi też sobie spółka zależna Games Republic, która zwiększa sprzedaż i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w przyszłości.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP