12,91 mln zł zysku netto Netii

12,91 mln zł zysku netto Netii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka telekomunikacyjna Netia miała 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2011 roku wobec 15,56 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 12,89 mln zł wobec 20,48 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 396,28 mln zł wobec 393,70 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik gorszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 22,1 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 19,6-24,0 mln zł.

W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I poł. 2011 roku spółka miała 10,42 mln zł straty netto wobec 31,29 mln zł zysku rok wcześniej.

Netia poinformowała również, że obniża liczbę klientów usługi szerokopasmowego dostępu do internetu na koniec 2011 r. do 750 tys. z 780-800 tys. Spółka wycofała prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec roku - poprzednio zakładała, że będzie ich 1,218 mln. Netia podtrzymała jednocześnie prognozy wyników finansowych.

"Netia obniża prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2011 r. z 780.000 – 800.000 do 750.000. Powyższa prognoza nie uwzględnia dalszych przejęć sieci ethernetowych, które stanowią ważny element strategii grupy Netia, jednak są trudne do prognozowania w czasie i co do kwot oraz wpływu potencjalnych przełomowych akwizycji. Ponadto spółka wycofuje prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec 2011 r." - głosi komunikat.

W obliczu obniżenia prognoz, Netia będzie kładła większy nacisk na jej wzrost poprzez akwizycje, wynika z deklaracji przedstawicieli spółki. Netia motywuje zmianę strategii spowolnieniem wzrostu rynku i rezygnacją z agresywnej walki cenowej.

"Rezygnując z walki cenowej o segment mniej marżowych usług dla klientów o niskim ARPU, podjęliśmy decyzję o obniżeniu prognozowanej na koniec 2011 r. bazy klientów usług szerokopasmowych do 750.000 bez uwzględnienia dalszych akwizycji sieci ethernetowych. Na dzień dzisiejszy zwiększamy nacisk na akwizycje jako na sposób powiększania bazy klientów" - powiedział dyrektor finansowy spółki Jon Eastick, cytowany w komunikacie.

Jednocześnie Eastick podkreślił, że Netia zrealizuje prognozy finansowe, bo pozyskuje klientów zainteresowanych kilkoma usługami, czyli generujących wyższe przychody. Wcześniej Netia zakłada, że na koniec roku będzie miała 780-800 tys. klientów usługi dostępu do internetu. Spółka odwołała też prognozę liczby klientów usług głosowych, których miała mieć 1,218 mln na koniec roku.

Na koniec czerwca br. spółka miała 719,6 tys. abonentów szerokopasmowego internetu oraz 1,202 mln abonentów usług głosowych.

Netia nadal prognozuje, że w 2011 r. zwiększy przychody do ponad 1610 mln zł wobec 1569 mln zł w zeszłym roku. Marża EBITDA ma wynieść 25% wobec 23% w 2010 r. Spółka zakłada też osiągnięcie zysku netto w całym 2011 roku, choć po pierwszym półroczu ma stratę.

Spółka poinformowała, że w II kw. jej zasoby środków pieniężnych wzrosły o blisko 50 mln zł do poziomu 430,1 mln zł.

"Mamy dogodną pozycję do przeprowadzenia interesujących akwizycji o charakterze konsolidacyjnym, które mogłyby się pojawić, lecz równocześnie jesteśmy zdeterminowani by nie przepłacać za żadne aktywo" - zaznaczył Eastick. Wcześniej Netia deklarowała zainteresowania zarówno małymi akwizycjami lokalnych dostawców internetu, jak i przejęciami takich dużych firm, jak Dialog, czy Exatel.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!