PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

65 proc. Polaków ma komputer, a 56 proc. internet

Autor: PAP
02-07-2009 15:45
65 proc. Polaków ma komputer, a 56 proc. internet

65 proc. Polaków ma w domu komputer, a 56 proc. dostęp do internetu. W ostatnim roku zarówno liczba gospodarstw domowych wyposażonych w komputer, jak i odsetek osób mogących korzystać w domu z internetu wzrosły o 8 punktów procentowych - wynika z sondażu CBOS.

Jak napisano w opracowaniu badania, wyposażenie gospodarstw domowych w komputery i internet jest związane z wykształceniem i sytuacją materialną, a także wiekiem respondentów. Wraz ze wzrostem wykształcenia i poprawą warunków materialnych rośnie prawdopodobieństwo, że w gospodarstwie domowym jest komputer oraz internet.
Zauważalne są różnice między miastem a wsią. Na wsi dostęp do sieci ma 46 proc. badanych, natomiast w miastach, niezależnie od ich wielkości - 62 proc.

Blisko połowa ankietowanych (48 proc.) deklaruje, że używa internetu przynajmniej raz w tygodniu.

Według CBOS, korzystanie z internetu jest silnie uzależnione od cech społeczno-demograficznych. "Najmłodsi respondenci w zdecydowanej większości korzystają z sieci, wśród najstarszych są to tylko pojedyncze osoby. Wiek graniczny to 45 lat: wśród osób młodszych większość łączy się z siecią, wśród starszych - mniejszość" - napisał CBOS.

W ciągu ostatniego roku wzrosła liczba osób, które deklarują, że kupiły coś za pośrednictwem serwisów internetowych. Co trzeci badany (32 proc.) deklaruje, że dokonał takiego zakupu. Rok temu taką deklarację składał co czwarty ankietowany (25 proc.). Wśród internautów większość dokonała zakupu w sieci (w ub.r. było to 57 proc. badanych, w tym - 67 proc.). Co dziesiąty respondent (10 proc.) deklaruje, że coś sprzedał w internecie.

Przez internet najczęściej kupowano odzież lub obuwie, a także sprzęt elektroniczny i artykuły motoryzacyjne. Rzadziej przedmiotem zakupu były książki, płyty, artykuły dziecięce, programy komputerowe, bilety oraz pliki muzyczne. Nieliczni kupili w ten sposób artykuły spożywcze lub leki.

Wzrósł w ostatnim roku także odsetek - z 17 do 20 proc. - osób korzystających z usług bankowych dostępnych przez internet. Wśród internautów 41 proc. ma konto dostępne przez internet.

Darmowe programy, muzykę, filmy ściągało w miesiącu poprzedzającym badanie 21 proc. ankietowanych (wśród internautów 45 proc.).

Co trzeci badany (30 proc.) zarejestrował się w jakimś portalu społecznościowym. Wśród internautów zrobiło to dwie trzecie (62 proc.).

Niemal jedna czwarta dorosłych internautów (24 proc.) poznała kogoś przez internet. Z osobą poznaną w ten sposób spotkało się osobiście 13 proc. internautów.

68 proc. internautów korzysta z komunikatorów tekstowych. 41 proc. internautów używa komunikatorów głosowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

324 408 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP