XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

79% polskich szefów marketingu chce inwestować w CRM

79% polskich szefów marketingu chce inwestować w CRM
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Inwestycje w systemy CRM (Customer Relations Management - Systemy do zarządzania relacjami z klientem) są głównym priorytetem dla polskich dyrektorów ds. marketingu, wynika z badania "CMO Study" przedstawionego przez IBM. W systemy takie chce inwestować 79% szefów działu marketingu polskich firm.

"Porównanie czynników wpływających na pracę marketerów i niedostatecznego przygotowania na nie pokazało, że polscy dyrektorzy marketingu najbardziej obawiają się spadku lojalności klientów wobec marki " - powiedziała dyrektor marketingu i komunikacji IBM Polska Katarzyna Okularczyk na konferencji prasowej, na której przedstawiła raport.

Dodała, że charakterystyczny jest też wysoki poziom obaw polskich marketingowców w kwestiach związanych z regulacjami rynku. "Oczywista w dzisiejszych relacjach makroekonomicznych staje sie też obawa przed ograniczeniami finansowymi" - zaznaczyła Okularczyk.

Z raportu wynika, że szefowie marketingu polskich firm chcą inwestować głównie w systemu CRM. Taki zamiar deklaruje 79% menedżerów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu. W globalnym badaniu 81% badanych szefów marketingu zadeklarowała zamiar inwestycji w tę dziedzinę.

Kolejnym prioretetem są systemy mobilne, w które chce zainwestować 78% polskich i 80% menedżerów z całego świata. Odpowiednio 76% polskich i 82% menedżerów na świecie planuje inwestycje w media społecznościowe. W narzędzia do analizy zachowań klientów chce inwestować 75% polskich marketingowców, w przypadku globalnego badania jest to 81% ankietowanych.

Z raportu wynika, że 77% ankietowanych szefów marketingu z Polski uważa, że nie czuje się przygotowanymi do radzenia sobie ze wzrostem ilości danych, natomiast 72% - ze spadkiem lojalności wobec marki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 79% polskich szefów marketingu chce inwestować w CRM

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!