PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

A. Streżyńska: e-administracja musi być sprawna i przyjazna

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
12-05-2016 06:23
A. Streżyńska: e-administracja musi być sprawna i przyjazna

- Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że sprawna e-administracja to w XXI wieku synonim sprawnego państwa - mówi Anna Streżyńska, minister cyfryzacji.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

- Bez dowodu osobistego, prawa jazdy i innych dokumentów, łącznie z aktem odwołania w komórce - nie ruszę się z tego ministerstwa - mówi Anna Streżyńska, minister cyfryzacji w rozmowie z portalem wnp.pl.

Tworzenie e-usług, biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia zarówno Polski, jak i części państw Unii Europejskiej nie jest drogą usłaną płatkami róż. Ale w potrzebie można zadziałać szybko i sprawnie.
- Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że sprawna e-administracja to w XXI wieku synonim sprawnego państwa. Nasze zaangażowanie w przygotowanie możliwości składania wniosków o wypłatę świadczenia 500+ było pewnego rodzaju pilotażem czy też poligonem doświadczalnym na tej drodze. Zadanie to było realizowane „w biegu”. Dzięki doskonałej współpracy z bankami, szczególnie bankiem PKO BP, który był tu liderem już teraz można je uznać za sukces. Przełamaliśmy pewną barierę niemocy i w osiem tygodni zrealizowaliśmy coś, czego nie można było wykonać przez osiem ostatnich lat. Traktujemy to jednak, jako pierwszy krok i początek rewolucji w szerokim dostępie obywateli do elektronicznych usług administracji. Nasze plany w tym zakresie są posunięte dużo dalej i myślę, że w już niebawem będzie się można o tym przekonać.

Elektroniczna administracja powinna ułatwić obywatelom zdalne załatwianie spraw, bez potrzeby osobistych wizyt w urzędach. Jak to osiągnąć?

- Jeśli chodzi o jedną platformę pozwalająca obywatelom na sprawne i przyjazne załatwianie spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu to rzeczywiście, naszym celem jest w pierwszej kolejności przekształcenie serwisu obywatel.gov.pl. Dzięki niemu, w jednym miejscu, każdy użytkownik nie tylko znajdzie wszystkie informacje dotyczące przepisów czy urzędów, ale także – dzięki włączeniu systemu ePUAP jako jądra tego  serwisu – będzie mógł załatwić wszelkie sprawy urzędowe.

Dodatkowo, na fali doskonałej współpracy z bankami w ramach realizacji programu 500+ chcemy z kolei umożliwić użytkownikom bankowości elektronicznej dostęp do najpopularniejszych usług e-administracji – takich jak rejestracja samochodu, składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego czy wniosku o wydanie akt stanu cywilnego – z poziomu panelu obsługi konta bankowego. Taka możliwość, w przypadku składania wniosków w programie 500+, przyniosła bardzo dobre rezultaty. Ponad 90 procent wszystkich wniosków elektronicznych jakie zostały złożone została wysłana właśnie za pośrednictwem banków. Z tej prostej przyczyny, że ich serwisy są intuicyjne i przyjazne w obsłudze, a obywatele je dobrze znają i chętnie z nich korzystają.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP