Spółka AB rozpoczyna w Polsce sprzedaż komputerów osobistych montowanych w swojej fabryce w Czechach. AB planuje sprzedać do 15 tys. komputerów do końca roku i ok. 50 tys. w przyszłym. Komputery będą sprzedawane pod markami Alsen i Triline.
Komputery sprzedawane pod marką Alsen dedykowane będą dla użytkowników domowych, dla których szczególne znaczenie ma 3-letnia gwarancja. Partnerzy będą mogli kupować sprzęt w sieci franszyzowej Alsen należącej do Grupy AB - podaje ISB.
Triline to marka skierowana głównie do sektora MSP, korporacji i administracji publicznej, która sprzedawana będzie za pośrednictwem niezależnych resellerów i integratorów. Oprócz komputerów stacjonarnych pod tą marką sprzedawane będą również serwery, stacje robocze czy terminale sieciowe, które sukcesywnie będą uzupełniać ofertę AB skierowaną do polskich odbiorców.
Czeska fabryka produkuje obecnie ok. 60 tys. komputerów rocznie, ale jej moce to 200 tys. sztuk - informował dyrektor finansowy AB Piotr Nowjalis w rozmowie z agencją ISB w maju. AB przejęło AT Computers Holding (ATCH) we wrześniu zeszłego roku.
W I kw. 2008 r. AB miało 3,092 mln zł zysku netto wobec 423 tys. zł w okresie styczeń-marzec 2007 r. (kiedy rok finansowy był przesunięty). Przychody wyniosły 649,82 mln zł wobec 342,52 mln zł rok wcześniej. Wyniki za 2008 r. obejmują grupę kapitałową AB, a za poprzedni rok wyniki jednostkowe AB i ATCH (AB ma prawo do konsolidacji wyników czeskiego holdingu tylko za listopad i grudzień 2007 r.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: AB chce sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów