AB liczy na synergie produktowe po przejęciu czeskiego ATCH

AB liczy na synergie produktowe po przejęciu czeskiego ATCH
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dystrybutor sprzętu IT, spółka AB liczy, że przejęcie czeskiego AT Computers Holding (ATCH) pomoże w osiągnięciu dużych synergii finansowych i przede wszystkim produktowych, wynika z czwartkowych wypowiedzi szefów firmy.

- Już rozpoczęliśmy pracę nad tym, żeby ujednolić naszą ofertę we wszystkich trzech krajach gdzie będziemy teraz działać - powiedział Dariusz Rochman, wiceprezes AB odpowiedzialny za sprawy operacyjne, podczas konferencji prasowej.

W wyniku przejęcia AB stanie się właścicielem czterech spółek w 100% zależnych od ACTH. Należą do nich AT Computers i AT Computer, które prowadzą działalność dystrybucyjną odpowiednio w Czechach i na Słowacji, a także zarządzająca siecią ponad 200 sklepów detalicznych Comfor spółka Comfor Stores. Do ACTH należy też AT Compus, który posiada fabrykę o mocy produkcyjnej 100 tys. komputerów rocznie.

- Chcemy wprowadzić markę Comfor do Polski, a do Czech i Słowacji - markę Alsen - zapowiedział Rochman. Dodał, że AT Compus będzie produkował też komputery na rynek Polski. Na naszym rynek mogą trafić czeskie marki komputerów, a także tzw. "white box" - komputery składane według podanych parametrów na zamówienie. W tej chwili fabryka AT Compus nie wykorzystuje w pełni swoich mocy produkcyjnych.

Szefowie AB liczą również na synergie kosztowe, ale nie chcieli podać jakiej mają być one wielkości. Będą wynikały m.in. z wprowadzenia zintegrowanego systemu zarządzania.

Wartość transakcji to 106,7 mln zł. Zgodę na przejęcie muszą jeszcze wyrazić urzędy antymonopolowe w Czechach i Słowacji. Rochman uważa, że powinna to być formalność, bo AB nie prowadzi żadnej działalności w tych krajach.

Według AB połączenie z ATCH stworzy nowego lidera na rynku Europy Środkowej (Polska, Czechy i Słowacja).

- Łączne obroty obu firm przekroczyły w 2006 r. 2,5 mld zł, a ich wysokie tempo wzrostu pozwala zakładać, że w 2007 r. staniemy się razem absolutnym liderem w naszej części Europy - powiedział prezes AB Andrzej Przybyło. Według AB, głównym rywalem polsko-czeskiej grupy będzie Techdata, które w 2006 roku zanotowało w Polsce, Czechach i na Słowacji przychody w wysokości 2,4 mld zł.

W 2006 roku skonsolidowane przychody ATCH wyniosły 935 mln zł a zysk netto 9,8 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: AB liczy na synergie produktowe po przejęciu czeskiego ATCH

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!