Dystrybutor IT AB zawarł w I półroczu tego roku 40 umów dystrybucyjnych, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, wynika z komunikatu prasowego spółki.
Umowy zostały podpisane zarówno z nowymi dostawcami, jak i ze spółkami, które rozszerzyły współpracę AB.
„Poszerzanie i unifikowanie oferty produktowej pozwala generować nam dodatkowe przychody z tytułu efektów synergii produktowych. W roku finansowym 2008/2009 przychody z tego tytułu wyniosły 64,7 mln euro. Po trzech kwartałach bieżącego roku fiskalnego osiągnęły już one poziom 89,8 mln euro”– powiedział prezes AB Andrzej Przybyło cytowany w komunikacie.
Oferta Grupy AB w pierwszym półroczu poszerzyła się między innymi o nowe telefony, telewizory LCD firmy Philips, notebooki i netbooki firmy Samsung oraz Lenovo, urządzenia sieciowe marki Netgear, aparaty fotograficzne producentów Samsung oraz Hyundai, drukarki firm Brother oraz Konica Minolta, materiały biurowe i eksploatacyjne firmy Canon, komponent MSI, czytniki książek elektronicznych, a także o produkty z segmentu tzw. małego AGD.
Spółka dystrybucyjna AB miała 5,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009/10 roku obr. (czyli w okresie styczeń-marzec 2010 r.) wobec 4,47 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 658,63 mln zł wobec 646,80 mln zł rok wcześniej.