PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ABC Data chce wprowadzić nowe grupy produktowe

Autor: ISB
28-08-2012 15:39
ABC Data chce wprowadzić nowe grupy produktowe
fot. Fotolia

Dystrybutor sprzętu IT ABC Data planuje w tym roku wprowadzić na rynek pięć nowych grup asortymentowych pod marką własną "Colorovo", poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

"W pierwszym półroczu sprzedaż produktów Colorovo wzrosła o niemal 70% w stosunku do drugiej połowy poprzedniego roku" - powiedział prezes Michał Rumiński dziennikarzom. Spółka nie podaje jednak wartości bezwzględnych.
Marka "Colorovo" zadebiutowała w połowie 2011 r. - pierwszą grupą produktową były materiały eksploatacyjne dla drukarek. Spółka deklaruje, że rozwój marki własnej to istotny element strategii, gdyż pozwala zwiększyć marże. Według Rumińskiego, projekt "Colorovo" obecnie sam się finansuje i ma pozytywny wpływ na wyniki spółki na poziomie EBITDA i zysku netto.

W I połowie 2012 roku spółka miała 6,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 17,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1501,54 mln zł wobec 1216,10 mln zł.

Zysk netto grupy z działalności z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych oraz wpływu rumuńskiego Scop Computers wyniósł 11,7 mln zł i był o 42,8% wyższy od analogicznego wyniki sprzed roku. Przed rokiem spółka zanotowała m.in. jednorazowy zysk ze sprzedaży udziałów Optimusa na poziomie 7,4 mln zł.

ABC Data w IV kwartale tego roku chce rozpocząć bezpośrednią działalność na rynku węgierskim, poinformował prezes Michał Rumiński. W przyszłym roku spółka może generować na Węgrzech 3-4% przychodów.

"Efektywnie 2012 r. na rynku węgierskim będzie dla nas okresem budowania narzędzi o struktury. Oczekujemy, że w 2013 r. możemy na nim generować 3-4% skonsolidowanych przychodów" - powiedział Rumiński podczas konferencji prasowej.

Dodał, że ABC Data prowadzi już na Węgrzech sprzedaż eksportową (przez partnerów) i nie zamierza z niej rezygnować.

Rumiński porównał sytuację na rynku węgierskim do krajów bałtyckich, gdzie w I połowie roku spółka generowała łącznie ok. 4% przychodów. "Tam również zaczynaliśmy od podstaw, a dziś jesteśmy jednym z trzech największych graczy rynkowych" - podkreślił.

Spółka generowała w I połowie roku 13% swoich przychodów w Czechach, 3% na Słowacji, jednak głównym polem działania pozostawała Polska, gdzie spółka wypracowała 73% sprzedaży.

"Celem strategicznym jest zmniejszenie udziału przychodów krajowych w całości w ciągu 2-3 lat do poniżej 60%" - poinformował Rumiński. Wcześniej spółka deklarowała, że docelowo będzie obecna we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej będącymi "nowymi" członkami UE. Według Rumińskiego, ten cel może być osiągnięty w przyszłym roku.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

ABC Data SA [ABC]

kurs:

2.08 PLN 0.03 (1.46%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP