XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

ABC Data chce wprowadzić nowe grupy produktowe

ABC Data chce wprowadzić nowe grupy produktowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dystrybutor sprzętu IT ABC Data planuje w tym roku wprowadzić na rynek pięć nowych grup asortymentowych pod marką własną "Colorovo", poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

"W pierwszym półroczu sprzedaż produktów Colorovo wzrosła o niemal 70% w stosunku do drugiej połowy poprzedniego roku" - powiedział prezes Michał Rumiński dziennikarzom. Spółka nie podaje jednak wartości bezwzględnych.

Marka "Colorovo" zadebiutowała w połowie 2011 r. - pierwszą grupą produktową były materiały eksploatacyjne dla drukarek. Spółka deklaruje, że rozwój marki własnej to istotny element strategii, gdyż pozwala zwiększyć marże. Według Rumińskiego, projekt "Colorovo" obecnie sam się finansuje i ma pozytywny wpływ na wyniki spółki na poziomie EBITDA i zysku netto.

W I połowie 2012 roku spółka miała 6,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 17,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1501,54 mln zł wobec 1216,10 mln zł.

Zysk netto grupy z działalności z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych oraz wpływu rumuńskiego Scop Computers wyniósł 11,7 mln zł i był o 42,8% wyższy od analogicznego wyniki sprzed roku. Przed rokiem spółka zanotowała m.in. jednorazowy zysk ze sprzedaży udziałów Optimusa na poziomie 7,4 mln zł.

ABC Data w IV kwartale tego roku chce rozpocząć bezpośrednią działalność na rynku węgierskim, poinformował prezes Michał Rumiński. W przyszłym roku spółka może generować na Węgrzech 3-4% przychodów.

"Efektywnie 2012 r. na rynku węgierskim będzie dla nas okresem budowania narzędzi o struktury. Oczekujemy, że w 2013 r. możemy na nim generować 3-4% skonsolidowanych przychodów" - powiedział Rumiński podczas konferencji prasowej.

Dodał, że ABC Data prowadzi już na Węgrzech sprzedaż eksportową (przez partnerów) i nie zamierza z niej rezygnować.

Rumiński porównał sytuację na rynku węgierskim do krajów bałtyckich, gdzie w I połowie roku spółka generowała łącznie ok. 4% przychodów. "Tam również zaczynaliśmy od podstaw, a dziś jesteśmy jednym z trzech największych graczy rynkowych" - podkreślił.

Spółka generowała w I połowie roku 13% swoich przychodów w Czechach, 3% na Słowacji, jednak głównym polem działania pozostawała Polska, gdzie spółka wypracowała 73% sprzedaży.

"Celem strategicznym jest zmniejszenie udziału przychodów krajowych w całości w ciągu 2-3 lat do poniżej 60%" - poinformował Rumiński. Wcześniej spółka deklarowała, że docelowo będzie obecna we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej będącymi "nowymi" członkami UE. Według Rumińskiego, ten cel może być osiągnięty w przyszłym roku.

Zysk netto grupy z działalności z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych oraz wpływu rumuńskiego Scop Computers wyniósł 11,7 mln zł i był o 42,8% wyższy od analogicznego wyniki sprzed roku. Przed rokiem spółka zanotowała m.in. jednorazowy zysk ze sprzedaży udziałów Optimusa na poziomie 7,4 mln zł.

Pod koniec 2010 r. ABC Data poinformowała o przejęciu większościowego udziału w rumuńskim Scop Computers. W marcu spółka ta rozpoczęła postępowanie naprawcze i została wyłączona z konsolidacji (jest m.in. zarządzana przez firmę zewnętrzną). Kłopoty Scop to efekt sporu z rumuńskim urzędem podatkowym.

Rumiński poinformował, że w październiku Scop przedstawi wierzycielom propozycję układu. Od jej przyjęcia zależy scenariusz działań ABC Data na rynku rumuńskim.

"Możemy kontynuować działalność w Rumunii przez Scop, poprzez eksport lub poprzez inną spółkę" - powiedział Rumiński. Zaznaczył, że kolejne odpisy w związku z sytuacją w tej spółce nie są planowane.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ABC Data chce wprowadzić nowe grupy produktowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!