Jednorazowy zysk wynikający zxe sprzedaży pakietu akcji Optimusa wpłynie na wynik ABC Daty raportowany za I kwartał, poinformowali przedstawiciele spółki w środę. Przedstawiciele zarządu ABC Data nie skomentowali informacji prasowych, które wyceniają ten efekt (częścią zysku, spółka musi - zgodnie z umową inwestycyjną podzielić się z głównymi udziałowcami Optimusa) na 7-9 mln zł. Spólka nie planuje jednak w tej chwili podwyższenia prognozy.
"Realizowaliśmy transakcje w małych pakietach, w pierwszym dniu nie wpłynęły one na kurs" - podkreślił Sadowski, dodając, że sprzedaż pakietu ABC Daty to tylko część obrotu notowanego na papierach Optimusa w tych dniach.
Pomimo nadzwyczajnego zyskiu na tej transakcji, ABC Data nie planuje w tej chwili podniesienia prognozy. ABC Data zaklada, że w 2011 r. jej przychody wyniosą 3369 mln zł a zysk netto 46,01 mln zł. Narastająco w I-IV kw. 2010 roku ABC Data miała 38,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 25,39 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2730,60 mln zł wobec 2373,67 mln zł.
Przedstawiciele spółki poinformowali także o tym, że spółka pracuje nad wprowadzeniem do oferty produktów pod markami własnymi. Sprzedaż takich towarów wiązałaby się z wyższymi marżami, niż przeciętne osiągane przez spółkę.
"Intensywnie nad tym pracujemy" - powiedział prezes Marek Sadowski, zapytany o plany wprowadzenia do oferty produktów pod własną marką. Nie wykluczył, że mogłyby one nosić markę Optimus - o ile okaże się ona atrakcyjna dla rynku, a jej wycena będzie dla spółki dostępna.
Sadowski dodał, że spółka cały czas pracuje nad doskonaleniem portfolio produktowego, przez zwiększanie udziału produktów o marżach wyższych niż przeciętne.