ABC Data w pierwszej połowie roku osiągnęła wzrost poziomu marży o 0,7 punktów procentowych. Odnotowała też wzrost rentowności sprzedaży oraz rekordowo niskie zadłużenie na poziomie 10 mln zł, w porównaniu ze 143 mln zł przed rokiem. Strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2018 r. pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
– W pierwszym półroczu koncentrowaliśmy się na podwyższaniu rentowności oraz marży, która wzrosła znacząco z 4,8 proc. do 5,5 proc. r/r. W niskomarżowym biznesie to właśnie marża jest dla nas najistotniejszym parametrem. Dzięki temu osiągnęliśmy 11-procentowy wzrost EBIDTA i mocną pozycję finansową. Od przeszło pół roku realizujemy jeden z podstawowych celów finansowych grupy, jakim jest efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym. W pierwszym półroczu wypracowaliśmy spadek zadłużenia do rekordowo niskiego poziomu 10 mln zł, w porównaniu do 143 mln zł w pierwszym półroczu 2014 r. – mówi Prezes ABC Data Ilona Weiss.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ABC Data: rośnie marża i rentowność