XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

ABC Data w czerwcu przedstawi markę własną

ABC Data w czerwcu przedstawi markę własną
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

ABC Data w czerwcu przedstawi nową markę własną i pierwszy produkt, który zostanie nią opatrzony, poinformowali przedstawiciele spółki. Rozszerzenie oferty o produkty własne, które zapobiegną erozji marży, to jeden z elementów strategii spółki.

"Nasze prace nad rozszerzeniem oferty produktowej są bardzo zaawansowane. Być może już w czerwcu będziemy mogli przedstawić pierwszy produkt pod marką własną" - powiedział prezes Marek Sadowski. Już wcześniej spółka informowała, że zamierza wzbogacić ofertę o produkty pod markami własnymi. Ten krok ma pomóc firmie w podwyższeniu poziomu marży.

Sadowski zaznaczył, że ABC Data przedstawi całą strategię dotyczącą marek własnych i buduje właściwą strukturę handlową do jej obsługi.

ABC Data poinformowała również o podtrzymaniu prognozy wyników na 2011 r., która zakłada osiągnięcie 46,01 mln zł zysku netto. Spółka osiągnęła jednak wyższy, niż zakładany zysk ze sprzedaży pakietu akcji Optimusa i w II połowie roku może zdecydować się na podwyższenie prognoz, wynika z wypowiedzi przedstawicieli firmy.

"Uważamy, że na podniesienie prognozy jest jeszcze za wcześnie. Zysk ze sprzedaży akcji Optimusa był wyższy, niż zakładaliśmy, ale na rynku istnieją jeszcze elementy niepewności" - powiedział prezes Marek Sadowski dziennikarzom. Wśród tych elementów niepewności wymienił koszty kredytów.

"Ostatnia podwyżka stóp procentowych zaskoczyła nas a trudno sądzić, żeby było to ostatnie takie zaskoczenie. Chcemy więc być ostrożni i przynajmniej poczekać jeszcze z korektą w górę, bo tylko taka zmiana prognozy wchodzi w grę" - wyjaśnił Sadowski.

ABC Data miała 14,70 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 5,04 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 716,29 mln zł wobec 537,38 mln zł rok wcześniej. Prognoza spółka zakłada osiągnięcie 46,01 mln zł zysku netto i 3369,3 mln zł przychodów. Wynik EBITDA w 2011 r. ma wynieść 72,23 mln zł.

Sprzedaż akcji Optimusa powiększyła zysk netto o 7,3 mln zł.

"Trzeba pamiętać, że choć efekt tej sprzedaży był wyższy, niż założony - to samą transakcję uwzględniono w prognozie" - powiedział członek zarządu Wojciech Łastowiecki.

Spółka, która pod koniec ubiegłego roku przeprowadziła akwizycję rumuńskiego Scop Computers, nadal zakłada, że w tym lub kolejnym roku dokona kolejnej akwizycji zagranicznej, dzięki której wejdzie na nowy rynek.

"Chcemy być obecni we wszystkich krajach Unii naszego regionu" - przypomniał członek zarządu Michał Rumiński. Obecnie spółka działa w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Litwie. W I kwartale tego roku zanotowała 516,43 mln zł przychodów w Polsce, 89,16 mln zł w Czechach, 21,55 mln zł na Słowacji, 68,67 mln zł w Rumunii i 8,65 mln zł na Litwie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ABC Data w czerwcu przedstawi markę własną

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!