ABC Data w czerwcu przedstawi nową markę własną i pierwszy produkt, który zostanie nią opatrzony, poinformowali przedstawiciele spółki. Rozszerzenie oferty o produkty własne, które zapobiegną erozji marży, to jeden z elementów strategii spółki.
Sadowski zaznaczył, że ABC Data przedstawi całą strategię dotyczącą marek własnych i buduje właściwą strukturę handlową do jej obsługi.
ABC Data poinformowała również o podtrzymaniu prognozy wyników na 2011 r., która zakłada osiągnięcie 46,01 mln zł zysku netto. Spółka osiągnęła jednak wyższy, niż zakładany zysk ze sprzedaży pakietu akcji Optimusa i w II połowie roku może zdecydować się na podwyższenie prognoz, wynika z wypowiedzi przedstawicieli firmy.
"Uważamy, że na podniesienie prognozy jest jeszcze za wcześnie. Zysk ze sprzedaży akcji Optimusa był wyższy, niż zakładaliśmy, ale na rynku istnieją jeszcze elementy niepewności" - powiedział prezes Marek Sadowski dziennikarzom. Wśród tych elementów niepewności wymienił koszty kredytów.
"Ostatnia podwyżka stóp procentowych zaskoczyła nas a trudno sądzić, żeby było to ostatnie takie zaskoczenie. Chcemy więc być ostrożni i przynajmniej poczekać jeszcze z korektą w górę, bo tylko taka zmiana prognozy wchodzi w grę" - wyjaśnił Sadowski.
ABC Data miała 14,70 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 5,04 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 716,29 mln zł wobec 537,38 mln zł rok wcześniej. Prognoza spółka zakłada osiągnięcie 46,01 mln zł zysku netto i 3369,3 mln zł przychodów. Wynik EBITDA w 2011 r. ma wynieść 72,23 mln zł.
Sprzedaż akcji Optimusa powiększyła zysk netto o 7,3 mln zł.
"Trzeba pamiętać, że choć efekt tej sprzedaży był wyższy, niż założony - to samą transakcję uwzględniono w prognozie" - powiedział członek zarządu Wojciech Łastowiecki.
Spółka, która pod koniec ubiegłego roku przeprowadziła akwizycję rumuńskiego Scop Computers, nadal zakłada, że w tym lub kolejnym roku dokona kolejnej akwizycji zagranicznej, dzięki której wejdzie na nowy rynek.
"Chcemy być obecni we wszystkich krajach Unii naszego regionu" - przypomniał członek zarządu Michał Rumiński. Obecnie spółka działa w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Litwie. W I kwartale tego roku zanotowała 516,43 mln zł przychodów w Polsce, 89,16 mln zł w Czechach, 21,55 mln zł na Słowacji, 68,67 mln zł w Rumunii i 8,65 mln zł na Litwie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ABC Data w czerwcu przedstawi markę własną