Action chce utrzymać dwucyfrową dynamikę w 2013

Action chce utrzymać dwucyfrową dynamikę w 2013
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zarząd Action jest spokojny o realizację prognozy wyników na 2012 r. Zrealizowany powinien być też plan wzrostu sprzedaży produktów pod marką własną o około 25 proc. Spółka w planach na najbliższą przyszłość ma budowę drugiego segmentu produktów wysokomarżowych. Najpóźniej w II kw. 2013 r. grupa planuje rozpocząć działalność na rynku czeskim. Dystrybutor IT chce utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu wyników w 2013 r. - poinformowali przedstawiciele Action.

"Nie powinniśmy mieć żadnych problemów z realizacją tegorocznej prognozy" - powiedział na konferencji prezes Action Piotr Bieliński.

Prognoza grupy Action na 2012 r. zakłada wypracowanie 47,3 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 3,3 mld zł. Po trzech kwartałach 2012 r. zysk netto wynosi 31,5 mln zł, a przychody 2,37 mld zł.

"Jeśli chodzi o sprzedaż produktów pod marką własną, to powinniśmy zrealizować założony cel około 25 proc. wzrostu" - powiedział prezes.

Wśród planów Action na najbliższą przyszłość jest zbudowanie drugiego segmentu produktowego pod marką Activejet, pod którą obecnie sprzedawane są materiały eksploatacyjne.

"Chcemy stworzyć drugi segment produktowy i właściwie już jesteśmy do tego przygotowani. Druga mocna noga to jeden z naszych priorytetów" - powiedział Bieliński.

Kolejny kierunek rozwoju grupy Action to rozpoczęcie sprzedaży na rynku czeskim.

"Chcemy wejść do Czech z całym naszym portfolio produktowym. Możemy obsługiwać ten rynek z naszego magazynu w Polsce, a marże tam uzyskiwane są wyższe niż w Polsce" - powiedział wiceprezes Action Sławomir Harazin.

"Do Czech chcemy wejść najpóźniej do końca drugiego kwartału przyszłego roku. Mamy dwa warianty: zaczniemy tam działać samodzielnie przez własną spółkę, albo stworzymy join venture z partnerem z tamtego rynku" - dodał Bieliński.

Inne kierunki rozwoju Action to m.in. pozyskiwanie nowych kontraktów dystrybucyjnych i rozwój już podpisanych, aktywne poszukiwanie nowych dostawców, dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych i dalsza optymalizacja biznesu w obszarze zakupów, finansów i zarządzania produktem. Action planuje także zbudować dział enterprise, aby zaistnieć w nowych segmentach rynku z zaawansowanymi technologiami.

Planowane działania mają pomóc Action w dalszej poprawie wyników.

"Chcemy utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu wyników w przyszłym roku" - powiedział Bieliński.

Prezes podtrzymał jednocześnie, że spółka chce wypłacić dywidendę za 2012 r. na rekordowym poziomie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Action chce utrzymać dwucyfrową dynamikę w 2013

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!