PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Agito: sklep internetowy musi mieć własny magazyn

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
08-10-2008 13:13
Agito: sklep internetowy musi mieć własny magazyn

Zarząd spółki Agito polemizuje z wypowiedzią prezesa MCI Management, który uważa, że sklepy internetowe z AGD i RTV przegrały konkurencję z tradycyjnymi dystrybutorami po wejściu przez nich do internetu. Tak los spotkał sklep hoopla.pl

Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management skomentował na łamach gazety „Parkiet“ upadłość należącego do MCI sklepu internetowego hoopla.pl. Tłumaczył, że wirtualne sklepy przegrywają z tradycyjnymi dystrybutorami, „którzy po stworzeniu ogólnopolskich sieci sklepów teraz mocno wchodzą w wirtualne kanały dystrybucji".
Zarząd spółki Agito, posiadającej własny sklep internetowy, opublikował komunikat w którym nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Tomasz Sypuła, prezes Agito, twierdzi, że sklepy sprzedające AGD i RTV w internecie to nadal dobry biznes dla dobrze zarządzanych firm. Podaje przykład swojej firmy, która ponad rok temu handlowała tylko produktami branż IT i foto.

- Przez rok sprzedaż produktów RTV i AGD w naszym sklepie wzrosła od zera do prawie 50 proc. całości obrotów. W tym roku sprzedaż tych produktów zbliży się do 100 mln zł. Nieprawdą jest więc, że dystrybutorzy posiadający sieci sklepów tradycyjnych tak agresywnie wchodzą do Internetu, że sprzedaż przez Internet stała się nieopłacalna – uważa Sypuła.

Według prezesa Agito, przyczyny upadku Hoopla są zupełnie inne: coraz ważniejsza dla klienta jest nie tylko cena ale i wysoka jakość obsługi. Aby móc terminowo realizować zamówienia w tej branży, trzeba posiadać własny magazyn z towarem i przyjmować zamówienia tylko na produkty, które są na magazynie. Strategia Hoopla polegała zaś na kupowaniu znaczącej części towarów dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta i wysyłaniu ich bezpośrednio z magazynów dystrybutorów.

- Takie działanie mimo niewątpliwej zalety w postaci niższych kosztów logistyki powoduje znaczący spadek jakości realizacji zamówień. Bardzo często okazuje się, że towar zamówiony klienta nie jest nigdzie dostępny, bo dystrybutor chwilę wcześniej sprzedał go do innego odbiorcy. Sklep internetowy, działający w ten sposób nie ma żadnego wpływu na jakość i terminowość realizowanych przesyłek – dodaje Tomasz Sypuła.

Zarząd Agito tłumaczy w komunikacie, że gdy dystrybutorzy RTV/AGD zaczęli otwierać własne sklepy internetowe to sytuacja takich sklepów jak Hoopla bardzo się skomplikowała – stały się one uzależnione od własnej konkurencji. I jak widać Hoopla nie poradziła sobie z tym problemem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP