Grupa Agora odnotowała w drugim kwartale 2017 roku 31,4 mln zł zysku EBITDA wobec 22,9 mln zł rok temu - podała spółka w raporcie. Wynik był o 19 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 26,3 mln zł zysku. Przychody Agory osiągnęły 282,7 mln zł, spadając o 4,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy spodziewali się 285,8 mln zł przychodów.
Grupa odnotowała spadki przychodów w ujęciu rok do roku ze sprzedaży usług reklamowych (o 5,9 proc. do 141,6 mln zł) oraz sprzedaży usług poligraficznych (o 22 proc. do 30,9 mln zł). Wzrosty przychodów miały miejsce w sprzedaży biletów do kin (o 39,7 proc. do 43,6 mln zł), sprzedaży barowej w kinach (o 36,7 proc. do 17,5 mln zł) i sprzedaży wydawnictw (o 0,6 proc. do 34,4 mln zł).
Koszty operacyjne grupy w drugim kwartale spadły o 7,2 proc. do 276 mln zł. Koszty usług obcych spadły o 5,7 proc. do 99,5 mln zł, a koszty wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych były niższe o 0,9 proc. do 80,5 mln zł. Zużycie materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów spadła o 17,2 proc. do 46,6 mln zł.
Według danych Agory w drugim kwartale 2017 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 2,3 mld zł i wzrosła o niespełna 0,5 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2016 r. Najsilniejszy wzrost miał miejsce w reklamie kinowej (9,5 proc.) i internetowej (7 proc.), a spadki w dziennikach (20 proc.) i czasopismach (10 proc.). Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 1 proc., na reklamę zewnętrzną pozostały bez zmian, a reklamę radiową zniżkowały o 0,5 proc.
"Po analizie dostępnych danych rynkowych spółka postanowiła nie zmieniać na tym etapie szacunków dotyczących wydatków na reklamę w Polsce i podtrzymuje swój szacunek wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w 2017 r. w przedziale od 1 do 3 proc." - napisano w raporcie.
Agora podała, że liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w drugim kwartale 2017 r. wzrosła o 33,4 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2016 r. i wyniosła blisko 11,2 mln biletów. Frekwencja w kinach Helios wzrosła o 35 proc. do 2,3 mln.
W drugim kwartale 2017 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o 10,4 proc. Największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników regionalnych. Średnie rozpowszechnianie płatne Gazety Wyborczej wyniosło 128 tys. egzemplarzy i zmniejszyło się o 20,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Agora z zyskiem w II kw.