Dystrybutor sprzętu IT, firma Komputronik, planuje przeznaczyć na akwizycję 18,3 mln zł z 48 mln zł wpływów, które spodziewa się uzyskać oferty publicznej na GPW. Dodatkowe 6 mln zł przeznaczy na rozwój sklepu internetowego.
Emitent oczekuje, że z emisji akcji serii C, po uwzględnieniu kosztów emisji, uzyska wpływy w wysokości ok. 48,0 mln zł.
Wpływy z emisji zostaną przeznaczone na cele zaplanowane na lata 2007-2008. Są to: nakłady na aktywa trwałe (ok. 24,7-29,7 mln zł, w tym ok. 4,5-6,0 mln zł na rozbudowę sklepu internetowego komputronik.pl, 7,0 mln zł na 30 nowych sklepów, 7,7 mln zł na nowy magazyn, 5,5-9,0 mln zł na wyposażenie IT dla nowego magazynu); akwizycje sieci sklepów w Polsce lub innych krajach (do 18,3 mln zł).
Firma ma już umowę wstępną z portalem www.benchmark.pl., poinformowali szefowie. Trwają też rozmowy z dwiema firmami działającymi na rynku obsługi klientów biznesowych.
Prezes spółki Wojciech Buczkowski nie wyklucza też akwizycji zagranicznych, ale dodał, że nie prowadzi jeszcze w tej sprawie żadnych rozmów.
- Zaczęliśmy pracę nad naszym sklepem internetowym www.komputronik.pl, tak żeby obsługiwał różne języki, waluty i systemy prawne - powiedział Buczkowski. Na rozbudowę sklepu firma przeznaczy do 6 mln zł pochodzących z emisji akcji.
Komputronik planuje rozszerzenie działalności sklepu na inne państwa Europy Środkowej należące do Unii Europejskiej.
- Na nowym rynku działalność będziemy zaczynać od otwarcia niskokosztowego biura obsługującego sklep internetowy, potem będziemy nawiązywać współpracę z lokalnymi dystrybutorami - powiedział Buczkowski.
W I kw. 2007 roku zysk netto Komputronika wyniósł 688 tys. zł wobec 698 tys. zł rok wcześniej przy 102,05 mln zł przychodów wobec 66,19 mln zł rok wcześniej. Jego akcje mają zadebiutować na GPW w I połowie lipca.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ambitne plany Komputronika