PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analityka biznesowa i portale self service najważniejszymi innowacyjnymi technologiami

Autor: ISB
09-11-2009 14:03

Dyrektorzy IT ankietowani przez IBM na całym świecie, w tym w Polsce, ocenili, że najważniejszymi technologiami wzmacniającymi konkurencyjność w organizacjach ze średniego rynku o szybkim wzroście w ciągu kolejnych pięciu lat będą analityka biznesowa i rozwiązania analityczne oraz portale self service. Dyrektor Działu General Business w IBM Polska Marcin Gajdziński, w rozmowie z ISB, ocenił że te same trendy będą dotyczyły polskiego rynku, nawet w większym stopniu.

"Polska zalicza się do rynków szybkiego wzrostu. Trendy obserwowane na świecie są nawet mocniej widoczne u nas już od jakiegoś czasu, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej innowacyjne firmy. Przedsiębiorstwa te, w dobie zalewu informacji, inwestują w narzędzia analityczne, takie jak systemy klasy Business Intelligence, aby móc szybciej i skuteczniej reagować na zmieniającą się sytuację na rynku" - powiedział Gajdziński.
W przeprowadzonym wśród dyrektorów IT przez IBM globalnym badaniu (CIO Study) 86% dyrektorów IT z firm średniej wielkości (zatrudniających do 1 tys. osób), jako kluczowe, wskazało analitykę biznesową i rozwiązania analityczne - umiejętność dostrzegania trendów i wzorców pośród dużej ilości danych i wydobywania przydatnych spostrzeżeń. Około 75% badanych wskazało portale self service. W poprzednich okresach dominowały rozwiązania pozwalające na gromadzenie dużej ilości danych, obecnie firmy nacisk kładą na możliwości analityczne. Mają one pozwolić na szybką analizę danych pod względem efektywności biznesowej w różnych obszarach.

Gajdziński dodał, że widać coraz większe rozwarstwienie, w podejściu do zagadnień innowacyjności, między liderami rynku (firmami notującymi najlepsze i najszybciej poprawiające się wyniki), a pozostałymi firmami. Odpowiedzi szefów w IT w obu grupach firm znacząco się różnią.

"Taką różnicę widać w naszych codziennych kontaktach z klientami i partnerami" - powiedział Gajdziński. Według niego "liderzy" nie tylko zadają więcej zapytań dotyczących innowacyjnych technologii, ale przede wszystkim są bardziej nastawieni na realizowanie (za ich pomocą) celów biznesowych. "Liderzy rynku nie kupują już po prostu konkretnego systemu lub serwera. Teraz przychodzą do nas ze swoimi problemami biznesowymi, na które wspólnie szukamy rozwiązania przy użyciu odpowiednich technologii" - dodał Gajdziński.

Zdaniem Gajdzińskiego proces "rozwarstwienia" w podejściu do technologii przyśpieszył w wyniku kryzysu gospodarczego.

Badanie CIO Study 2009 jest częścią Serii Badań IBM C-Suite. Badanie zostało oparte o ponad 2500 bezpośrednich wywiadów przeprowadzonych w ciągu czterech miesięcy od stycznia do kwietnia 2009 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 443 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.