Już 97 proc. przedsiębiorstw stosuje zaawansowaną analitykę danych (ang. Data Analytics - D&A) w wybranych obszarach swojej działalności. Zdecydowana większość twierdzi, że podejmuje dzięki temu szybsze (86 proc.) i lepsze (80 proc.) decyzje oraz redukuje ryzyko biznesowe (67 proc.) – wynika z badania firmy doradczej KPMG.
Zmiany na rynku i szybki postęp techniczny doprowadziły do rozwoju zaawansowanej analityki danych. Obecnie przedsiębiorstwa na całym świecie wykorzystują analizy własnych danych oraz danych zewnętrznych, szczególnie pozyskiwanych w internecie, do lepszego zrozumienia biznesu. Kadra kierownicza z 830 przedsiębiorstw z 15 krajów zadeklarowała, że analitykę wykorzystuje w niemal wszystkich obszarach działalności: zarządzaniu ryzykiem (97 proc.), sprzedaży i marketingu (92 proc.), zarządzaniu finansowym (87 proc.), działalności badawczo rozwojowej (80 proc.), audycie sprawozdań finansowych (77 proc.), łańcuchu dostaw (77 proc.), zarządzaniu podatkami (75 proc.), zasobami ludzkimi (75 proc.) czy alokacji kapitału (74 proc.). Większość pozostałych respondentów planuje wprowadzenie takich rozwiązań w ciągu dwóch lat.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Analityka danych coraz powszechniejsza