Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analityka danych coraz powszechniejsza

Autor: wnp.pl (WGK)
06-08-2015 14:55
Analityka danych coraz powszechniejsza
fot. Fotolia

Już 97 proc. przedsiębiorstw stosuje zaawansowaną analitykę danych (ang. Data Analytics - D&A) w wybranych obszarach swojej działalności. Zdecydowana większość twierdzi, że podejmuje dzięki temu szybsze (86 proc.) i lepsze (80 proc.) decyzje oraz redukuje ryzyko biznesowe (67 proc.) – wynika z badania firmy doradczej KPMG.

Zmiany na rynku i szybki postęp techniczny doprowadziły do rozwoju zaawansowanej analityki danych. Obecnie przedsiębiorstwa na całym świecie wykorzystują analizy własnych danych oraz danych zewnętrznych, szczególnie pozyskiwanych w internecie, do lepszego zrozumienia biznesu. Kadra kierownicza z 830 przedsiębiorstw z 15 krajów zadeklarowała, że analitykę wykorzystuje w niemal wszystkich obszarach działalności: zarządzaniu ryzykiem (97 proc.), sprzedaży i marketingu (92 proc.), zarządzaniu finansowym (87 proc.), działalności badawczo rozwojowej (80 proc.), audycie sprawozdań finansowych (77 proc.), łańcuchu dostaw (77 proc.), zarządzaniu podatkami (75 proc.), zasobami ludzkimi (75 proc.) czy alokacji kapitału (74 proc.). Większość pozostałych respondentów planuje wprowadzenie takich rozwiązań w ciągu dwóch lat.
Co więcej, prawie połowa (47 proc.) respondentów stwierdziła, że poprawa wydajności jest kluczowym czynnikiem ich aktywności w dziedzinie D&A, a 37 proc. odpowiedziało, że głównym powodem aktywności w obszarze D&A jest potrzeba wzrostu sprzedaży. Tylko jeden na sześciu respondentów wskazał redukcję kosztów jako swoją główną motywację.

– Zdecydowana większość dużych przedsiębiorstw inwestuje obecnie znaczące zasoby w rozwój swoich kompetencji w zakresie zaawansowanej analityki danych – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Respondenci badania KPMG wskazywali, że podejmują dzięki temu szybsze (86 proc.) i lepsze (80 proc.) decyzje oraz redukują ryzyka biznesowe (67 proc.).

82 proc. respondentów wskazało, że zaawansowane analizy danych pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów. Bardzo ważną rolę odgrywa analiza danych pozyskiwanych w internecie – 72 proc. firm stwierdziło, ze wykorzystują portale społecznościowe dla zarządzania swoimi relacjami z klientami. 42 proc. respondentów potwierdziło też, że wykorzystują rozwiązania D&A dla przygotowania ofert lepiej adresujących potrzeby poszczególnych segmentów klientów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP