Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analityka internetowa popularna, ale kiepsko wykorzystywana

Autor: wnp.pl (WGK)
06-10-2014 18:35

Polskie serwisy, od e-commerce po witryny oferujące treści, najczęściej w ramach analityki internetowej najczęściej korzystają z Google Analitycs. Jednak z raportu Conversion 2014 wynika, że nie w pełni wykorzystują istniejące narzędzia i często nie potrafią wykorzystać ich efektywnie.

Analiza 105 największych polskich serwisów pod kątem wykorzystania narzędzi analitycznych pokazała, że krajowe firmy korzystają z narzędzi analitycznych, ale nie wykorzystują w pełni ich możliwości.
Według firmy Conversion, niemal wszystkie badane serwisy używają narzędzi ilościowych do śledzenia użytkowników (z czego 90 proc. posługuje się Google Analytics), jednak duża część serwisów ogranicza się do gromadzenia podstawowych danych, takich jak liczba odwiedzin czy średni czas na stronie. Nie wykorzystują potencjału, który drzemie w zaawansowanych opcjach Google Analytics, takich jak zmienne niestandardowe czy śledzenie zdarzeń. Z analizy wynika, że sektor e-commerce jest najbardziej zaawansowanym sektorem w kwestii wykorzystania narzędzi analitycznych, ale i tu można uzyskać więcej użytecznych informacji.

Polskie serwisy w niewielkim stopniu korzystają z potencjału, które dają narzędzia do zbierania danych jakościowych: jedynie 20 proc. serwisów używa narzędzi jakościowych. Niewielki procent serwisów wykorzystuje mapy cieplne (CrazyEgg), narzędzia do zbierania opinii (Opiniac, Qualaroo) oraz clickmapy (Clicktale). Podobna liczba serwisów wykorzystuje możliwości optymalizacji współczynnika konwersji za pomocą testów A/B.

- Analityka internetowa to wciąż niszowy temat w Polsce. Mamy jednak nadzieję, że wkrótce stanie się nieodłącznym elementem działalności większości polskich firm internetowych. Z raportu jednoznacznie wynika, że każdy z analizowanych serwisów ma już przynajmniej jedno narzędzie do zbierania danych ilościowych. To pierwszy (chociaż bardzo mały krok) do stworzenia kultury analitycznej opartej na odpowiednich narzędziach, ludziach i procesach - podsumowuje Paweł Ogonowski z firmy Conversion.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP