Święty Graal współczesnej bankowości to oferty indywidualne kierowane do jednostkowych klientów na podstawie analizy ich preferencji. Takie działania umożliwiają rozwiązania z zakresu Big Data, coraz częściej stosowane przez banki.
Z raportu „The real-world use of big data in Financial services” przygotowanego przez IBM i Said Business School 22 z Uniwersytetu w Oksfordzie wynika, że 71 proc. instytucji finansowych widzi możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki zbieraniu i analizowaniu informacji. 47 proc. z nich planuje w tym celu wdrożenie rozwiązań z zakresu Big Data, natomiast 27 proc. prowadzi pierwsze działania pilotażowe lub już wykorzystuje Big Data w działalności biznesowej. Dynamiczny rozwój branży Big Data sprawił, że instytucje finansowe mogą obecnie korzystać z wielu zaawansowanych narzędzi analitycznych dostosowanych do specyfiki ich działalności.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Analiza danych pozwala dopasowywać oferty do klientów