Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analiza danych pozwala dopasowywać oferty do klientów

Autor: wnp.pl (WGK)
09-07-2016 10:53
Analiza danych pozwala dopasowywać oferty do klientów
Fot. Fotolia

Święty Graal współczesnej bankowości to oferty indywidualne kierowane do jednostkowych klientów na podstawie analizy ich preferencji. Takie działania umożliwiają rozwiązania z zakresu Big Data, coraz częściej stosowane przez banki.

Z raportu „The real-world use of big data in Financial services” przygotowanego przez IBM i Said Business School 22 z Uniwersytetu w Oksfordzie wynika, że 71 proc. instytucji finansowych widzi możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki zbieraniu i analizowaniu informacji. 47 proc. z nich planuje w tym celu wdrożenie rozwiązań z zakresu Big Data, natomiast 27 proc. prowadzi pierwsze działania pilotażowe lub już wykorzystuje Big Data w działalności biznesowej. Dynamiczny rozwój branży Big Data sprawił, że instytucje finansowe mogą obecnie korzystać z wielu zaawansowanych narzędzi analitycznych dostosowanych do specyfiki ich działalności.

Dane z sieci pomagają poznać użytkowników

Jednym z podstawowych rozwiązań Big Data wykorzystywanych przez instytucje finansowe są systemy służące do gromadzenia oraz analizy danych o użytkownikach pozyskanych z różnych źródeł, czyli platformy DMP. Umożliwiają one zbieranie informacji zarówno z zewnętrznych źródeł banku, takich jak wyciągi z konta czy zestawienia płatności kartą, jak również źródeł zewnętrznych, do których zaliczają się np. media społecznościowe czy historia zakupów internetowych. Analiza pozyskanych dzięki platformom DMP informacji dostarcza instytucjom finansowym przekrojowej wiedzy na temat oczekiwań klienta, jego preferencji zakupowych czy zachowań w Internecie. Dane te są użyteczne pod względem biznesowym, ponieważ umożliwiają bankom stworzenie spersonalizowanej oferty, dostosowanej do aktualnych potrzeb konsumenta, a to przekłada się na efektywność sprzedaży i wzrost wyników finansowych instytucji.

Uzupełnieniem platform DMP jest możliwość przeprowadzenia scoringu kredytowego – oceny kredytowej z wykorzystaniem danych pozyskanych z sieci społecznościowych. Rozwiązanie nazywane social media scoring umożliwia uwzględnienie we wniosku kredytowym danych klienta znajdujących się w jego profilach na portalach społecznościowych, jak np. zainteresowania, aktywność zawodowa czy historia zakupów internetowych. Dzięki temu bank sprawniej ocenia wiarygodność kredytową konsumenta i minimalizuje ryzyko związane z ewentualnym niewywiązywaniem się z zaciągniętych zobowiązań. Dla klienta oznacza to ograniczenie wymaganych przez bank dokumentów i zaświadczeń.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 682 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP