AOL wchodzi do Polski

AOL wchodzi do Polski
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Światowy gigant technologiczny AOL wchodzi do Polski. Amerykański potentat powalczy z rodzimymi portalami o ponad 400 mln zł wpływów z internetowych reklam.

Polska wersja portalu AOL (do niedawna America Online) należącego do koncernu Time Warner wystartuje niedługo po uruchomieniu podobnych witryn w Szwajcarii, Holandii, Włoszech, Szwecji i Austrii. Szczegóły debiutu Amerykanie przedstawią w przyszłym tygodniu na konferencji zapowiedzianej na 12 grudnia. Na razie firma odmawia ujawnienia planów ekspansji w naszym kraju - informuje "Rzeczpospolita".

Zważywszy na usługi, jakie uruchomił AOL w innych europejskich krajach, i zapowiedzi Feliksa Bodmanna, dyrektora firmy ds. nowych rynków w Polsce, portal zaoferuje m.in. swój komunikator AIM, pocztę elektroniczną, odtwarzacz multimedialny WinAmp (ta usługa już jest dostępna jako zwiastun portalu). Zaoferuje także polskojęzyczną, lokalną treść. Tego rodzaju zawartość i usługi oferowane były przy uruchamianiu portalu w innych krajach europejskich, w Polsce ponadto ma być zaoferowany portal mobilny dla użytkowników telefonów komórkowych - wymienia "Rz".

AOL to prawdziwy gigant. Na całym świecie z jego usług korzysta 123 mln użytkowników miesięcznie. Ale aż 66 proc. z nich mieszka w Stanach Zjednoczonych. Wyjście poza Amerykę to jeden z najważniejszych projektów w historii firmy.

W Europie jest 337 mln, internautów a więc o 100 mln więcej niż w Ameryce Północnej. Na dodatek rynek reklamy internetowej w Europie rośnie o ok. 20 proc. rocznie, a nie o 2 proc. jak w USA. Firma już zapowiedziała, że europejska ekspansja pochłonie ponad 250 mld dol., a lokalne wersje portalu pojawią się w 14 krajach Starego Kontynentu.

Polska jest dla Amerykanów łakomym kąskiem. Tylko w tym roku wydatki na reklamę w Internecie mają sięgnąć 415 mln zł. Ale podbój polskiego rynku nie jest taki prosty. Największe portale - Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta i O2 - mają od 6 do 9,5 mln użytkowników miesięcznie. - Śledziliśmy start AOL w innych europejskich krajach. Jego debiut nie jest dla nas zaskoczeniem. To sygnał, że rynek jest na tyle duży, iż wywołał zainteresowanie globalnego gracza - powiedział "Rz" Michał Bonarowski, redaktor naczelny Onetu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!