PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Aplikacje mobilne wspomagają biznes

Autor: wnp.pl (WGK)
02-08-2014 11:27
Aplikacje mobilne wspomagają biznes
Fot. Fotolia

Aplikacje sprzedażowe, katalogi produktów, wizualizacje, a nawet gry wykorzystują firmy w rywalizacji o klientów. To obiecujący segment, tym bardziej, że z aplikacji mobilnych korzystają użytkownicy ze wszystkich grup wiekowych.

Według raportu Nielsena przeciętny użytkownik korzysta z 27 aplikacji. Najbardziej intensywnie wykorzystuje je ludzie młodzi – w grupie do 24 roku życia poświęcają aplikacjom nawet 37 godzin w miesiącu. 22 godziny zajmują one osobom po 55 roku życia. Nic dziwnego, że biznes stara się aplikacjami przyciągnąć klientów.
– Aplikacje mobilne stosują z powodzeniem nawet producenci mebli czy bielizny, którzy budują dzięki nim lojalność klientów. Wykorzystują w tym celu takie rozwiązania jak kody QR, znaczniki NFC, powiadomienia PUSH czy geolokalizację. Najbardziej zaawansowane programy współpracują z bezprzewodowymi nadajnikami Bluetooth (iBeacon), dzięki czemu klienci mogą otrzymywać np. informacje o promocjach obowiązujących na konkretnym regale sklepowym. Duże sieci natomiast wykorzystują ideę local buying, czyli możliwość zamówienia przez klienta towaru online i jego odbioru w najbliższym punkcie sprzedaży. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas oczekiwania na produkt – tłumaczy Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl. Co więcej, raz zainstalowana aplikacja może pozostać w urządzeniu mobilnym przez długi czas.

Podstawowym produktem dla posiadaczy smartfonów i tabletów są aplikacje sprzedażowe – odpowiedniki „dużych” sklepów internetowych. Własne aplikacje oferują np. Amazon czy Allegro, ale oferuje je także Lumag, polski producent klocków hamulcowych. Aplikacja dzięki kodom QR umieszczonym na specjalnej planszy – wizualizacjach półek sklepowych, ułatwia warsztatom zamawianie części potrzebnych do napraw. Do zakupów częstych i o dużej wartości zachęca moduł grywalizacji, motywujący mechaników.

Inną propozycją są katalogi produktów, rozszerzenie wersji drukowanych, stosowane np. przez niektóre firmy meblowe. Zwiększeniu zaangażowania klientów służą gry przygotowywane przez firmy – gracze zdobywając punkty podczas rozgrywki by zdobyć nagrodę, np. vouchery do restauracji (takie rozwiązanie stosuje KFC). – Koncerny samochodowe wykorzystują je do promocji bezpiecznego i ekologicznego stylu jazdy, a nagrodą dla użytkownika, poza pierwszym miejscem w tabeli, jest oczywiście niższe zużycie paliwa – mówi Piotr Krawiec. Jeszcze jeden sposób to wizualizacje umożliwiające „odczucie” działania produktu. Z takiej możliwości skorzystał Land Rover – dzięki wykorzystaniu kamery smartfona i akcelerometru firma zaprezentowała użytkownikom jak sprawuje się podczas jazdy jeden z jej modeli – pokazując jak samochód reaguje na wciśnięcie pedału gazu, jak zachowuje się w różnych rodzajach terenu, jak wygląda jego wnętrze.

Zakres zastosowań ogranicza jedynie wyobraźnia. Aplikacje mobilne mogą wspomagać sprzedaż prawie każdej firmy, niezależnie od tego czy działa ona w świecie rzeczywistym, czy internecie i czy ofertę kieruje do klientów indywidualnych, czy biznesowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP