XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Apple przeprasza swoich chińskich klientów

Apple przeprasza swoich chińskich klientów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma Apple, ostro zaatakowana przez państwowe media w Chinach za "arogancję", "ważniactwo" i "hipokryzję", przeprosiła swych chińskich klientów, obiecując poprawę, głównie jeśli chodzi o politykę w zakresie naprawiania objętych gwarancją iPhone'ów.

Zastrzeżenia chińskich mediów wzbudziła przede wszystkim praktykowana przez Apple'a w Państwie Środka wymiana uszkodzonych podzespołów, co nie skutkuje przedłużeniem gwarancji, zamiast stosowanego na innych rynkach wymieniania uszkodzonego smartfona na nowy, z nową roczną gwarancją.

Szef Apple'a zamieścił przeprosiny na chińskojęzycznej stronie internetowej firmy, przyznając, że doszło do "nieporozumień", które mogły stworzyć wrażenie, że "postawa Apple'a jest arogancka".

Apple zapewnia, że poprawi łączność z klientami w Chinach i wzmocni nadzór nad autoryzowanymi sprzedawcami swych wyrobów. Sprzedawców tych jest w Chinach ponad 17 tys. Uszkodzone iPhone'y 4 i 4s mają być w okresie gwarancyjnym wymieniane na nowe, z nową gwarancją.

Rynek chiński jest dla Apple'a niezwykle ważny. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż wyrobów Apple'a wzrosła tam o 67 proc., do 6,8 miliarda dolarów, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 roku; dane te obejmują także Hongkong i Tajwan. W grudniu ubiegłego roku, podczas pierwszego weekendu, kiedy na rynek chiński trafiły iPhone'y 5s, sprzedano ich tam 2 miliony.

Agencja Associated Press napisała we wtorek, że ataki na Apple'a w chińskich mediach "zalatywały ekonomicznym nacjonalizmem". AP zwróciła też uwagę, że chińscy konsumenci, którzy wprost uwielbiają wyroby Apple'a, zaczęli kpić z rządowej kampanii. Przy okazji odżyły skargi na stosunek wielu chińskich firm do klientów. Internauci zarzucają państwowym mediom, że nie reagują na złe traktowanie konsumentów przez chińskie przedsiębiorstwa.

Agencja AP wskazuje też, że Apple oparł się tendencji do zakładania w Chinach joint ventures i przenoszenia tam prac badawczo-rozwojowych. Niemniej jednak firma ta jest zdana na chińskie fabryki, produkujące iPhone'y, iPady i inne popularne urządzenia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Apple przeprasza swoich chińskich klientów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!