PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Apple szykuje się do podboju rynku biznesowego

Autor: PAP
06-05-2016 14:10
Apple szykuje się do podboju rynku biznesowego
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Firma z Cupertino poinformowała o zawarciu partnerstwa z SAP - jednym z czołowych producentów oprogramowania dla dużych organizacji. Powstanie dedykowanych aplikacji na urządzenia iOS ma - w ocenie ekspertów - pomóc Apple w ekspansji na rynku biznesowym.

"Dzięki integracji ze środowiskiem SAP iPhone oraz iPad staną się pełnowartościowymi narzędziami dla osób korzystających z systemów SAP, które są obecnie standardem w firmach i dużych organizacjach" - ocenia w rozmowie z PAP Technologie Paweł Okopień, redaktor "iMagazine".

Współpraca zakłada tworzenie dedykowanych aplikacji SAP dla iOS. Udostępnione zostanie nowe SDK, które pozwoli deweloperom SAP tworzyć natywne aplikacje zgodne z systemami SAP na platformę iOS za pomocą języka Swift. Przewiduje się opracowanie m.in. dedykowanego SDK dla platformy chmurowej SAP HANA oraz SAP S/4HANA.

"Chcemy wykorzystać połączony potencjał naszych rozwiązań chmurowych dla biznesu oraz niezawodność systemu iOS, by zapewnić klientom stały i bezpieczny dostęp do danych niezależnie od miejsca, w którym przyjdzie im pracować" - oświadczył szef SAP Bill McDermott.

"Wkrótce w wielu przedsiębiorstwach pojawią się nowe aplikacje do zarządzania, które nie będą działały wyłącznie na laptopach, ale np. na iPadach, co szczególnie ułatwi pracę w terenie. Z rozwiązań SAP korzysta ponad 310 tysięcy przedsiębiorstw na całym świecie" - mówi PAP Technologie ekspert "iMagazine".

Podobnie partnerstwo Apple nawiązało z IBM już w 2014 r. Do dziś na rynku funkcjonuje już ponad 100 aplikacji stworzonych przez IBM na potrzeby przedsiębiorstw. Z rozwiązań tych korzysta w Polsce m.in. Alior Bank.

"SAP to kolejny po IBM ważny partner, który ma przyczynić się do większej obecności rozwiązań Apple w korporacjach. Firma z Cupertino konsekwentnie realizuje swoją strategię wyjścia poza rynek konsumencki" - dodaje Okopień.

W ubiegłym roku Apple zaprezentowało iPada Pro (wyposażonego w układ o dużej wydajności oraz ekran o przekątnej 12,9 cala), który adresowany jest przede wszystkim do sektora biznesowego.

Pod koniec 2015 r. Apple poinformowało o kontrakcie na zakup 50 tys. komputerów Mac przez IBM. Fletcher Previn, wiceprezes IBM, przekonywał wówczas, że głównym czynnikiem decydującym o wdrożeniu komputerów Apple w firmie, jest ich intuicyjna obsługa i stosunkowo duża niezawodność.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 014 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

330 649 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP