Apple szykuje się do podboju rynku biznesowego

Apple szykuje się do podboju rynku biznesowego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma z Cupertino poinformowała o zawarciu partnerstwa z SAP - jednym z czołowych producentów oprogramowania dla dużych organizacji. Powstanie dedykowanych aplikacji na urządzenia iOS ma - w ocenie ekspertów - pomóc Apple w ekspansji na rynku biznesowym.

"Dzięki integracji ze środowiskiem SAP iPhone oraz iPad staną się pełnowartościowymi narzędziami dla osób korzystających z systemów SAP, które są obecnie standardem w firmach i dużych organizacjach" - ocenia w rozmowie z PAP Technologie Paweł Okopień, redaktor "iMagazine".

Współpraca zakłada tworzenie dedykowanych aplikacji SAP dla iOS. Udostępnione zostanie nowe SDK, które pozwoli deweloperom SAP tworzyć natywne aplikacje zgodne z systemami SAP na platformę iOS za pomocą języka Swift. Przewiduje się opracowanie m.in. dedykowanego SDK dla platformy chmurowej SAP HANA oraz SAP S/4HANA.

"Chcemy wykorzystać połączony potencjał naszych rozwiązań chmurowych dla biznesu oraz niezawodność systemu iOS, by zapewnić klientom stały i bezpieczny dostęp do danych niezależnie od miejsca, w którym przyjdzie im pracować" - oświadczył szef SAP Bill McDermott.

"Wkrótce w wielu przedsiębiorstwach pojawią się nowe aplikacje do zarządzania, które nie będą działały wyłącznie na laptopach, ale np. na iPadach, co szczególnie ułatwi pracę w terenie. Z rozwiązań SAP korzysta ponad 310 tysięcy przedsiębiorstw na całym świecie" - mówi PAP Technologie ekspert "iMagazine".

Podobnie partnerstwo Apple nawiązało z IBM już w 2014 r. Do dziś na rynku funkcjonuje już ponad 100 aplikacji stworzonych przez IBM na potrzeby przedsiębiorstw. Z rozwiązań tych korzysta w Polsce m.in. Alior Bank.

"SAP to kolejny po IBM ważny partner, który ma przyczynić się do większej obecności rozwiązań Apple w korporacjach. Firma z Cupertino konsekwentnie realizuje swoją strategię wyjścia poza rynek konsumencki" - dodaje Okopień.

W ubiegłym roku Apple zaprezentowało iPada Pro (wyposażonego w układ o dużej wydajności oraz ekran o przekątnej 12,9 cala), który adresowany jest przede wszystkim do sektora biznesowego.

Pod koniec 2015 r. Apple poinformowało o kontrakcie na zakup 50 tys. komputerów Mac przez IBM. Fletcher Previn, wiceprezes IBM, przekonywał wówczas, że głównym czynnikiem decydującym o wdrożeniu komputerów Apple w firmie, jest ich intuicyjna obsługa i stosunkowo duża niezawodność.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Apple szykuje się do podboju rynku biznesowego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!