Asseco Business Solutions (ABS) ma backlog (kontrakty już zrealizowane i podpisane do realizacji w tym roku) o wartości 80% zeszłorocznej sprzedaży, poinformował prezes Romuald Rutkowski w piątek. Spółka ma w tym roku wprowadzić na rynek 3-4 nowe produkty i skoncentrować się na poprawie marży.
Rutkowski poinformował też, że spółka wprowadzi w tym roku 3-4 nowe produkty, w tym nowe wersje systemów Safo i Softlab.
Obecnie ABS koncentruje się na poprawie struktury swojego portfela zamówień.
„Wyniki za I połowę roku pokazują, że znacząco poprawiliśmy rentowność, staramy się nadal optymalizować strukturę przychodów pod kątem marży” – powiedział dyrektor finansowy Mariusz Lizon. ABS zwiększa m.in. udział przychodów stałych w strukturze sprzedaży. Lizon ocenia, że struktura przychodów spółki w przyszłym roku będzie jeszcze korzystniejsza.
Spółka nie podaje prognoz, tłumacząc m.in., że duży wpływ na ostateczny wynik ma sprzedaż systemów „pudełkowych” dla najmniejszych firm. Jest ona zdecydowanie najwyższa w ostatnich miesiącach roku a jej poziom – trudny do przewidzenia.
ABS ocenia, że korzystny wpływ na jej przychody może mieć również, planowana przez rząd, podwyżka podatku VAT. W związku z nią część firm będzie musiała prawdopodobnie wykupić uaktualnienia używanych systemów informatycznych, lub zamówić dodatkowe prace usługowe.
W I poł. 2010 roku spółka miała 13,61 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 10,20 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 74,34 mln zł wobec 78,40 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Asseco BS ma backlog w wysokości 80% zeszłorocznej sprzedaży