PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Asseco Poland: bezpieczeństwo IT coraz ważniejsze

Autor: wnp.pl (jm)
10-08-2015 08:51
Asseco Poland: bezpieczeństwo IT coraz ważniejsze

Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland

fot. Asseco

- Chociaż uważa się, że w Polsce nie było kryzysu, a na świecie się skończył, myślę że informatyka wciąż jest za droga - uważa Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland. - Sukces osiągną ci dostawcy, którzy będą potrafili pokazać, jak IT można wdrażać tanio i szybko.

Zdaniem naszego rozmówcy, w przypadku telekomów, dostawców energii elektrycznej oraz gazu i ciepła, walka będzie toczyła się o to, by skuteczniej docierać do klientów i ich obsługiwać.
- Jesteśmy świadkami upadku etosu wielkich, gotowych systemów CRM – przekonuje Paweł Piwowar. - Każda firma tego typu, posiadająca sprawne systemy obsługi i sprzedaży, pracuje na systemach zrobionych na zamówienie, które są dostosowane do indywidualnej działalności. To widać wśród operatorów telekomunikacyjnych czy dystrybutorów energii.

Przedstawiciel Asseco Poland zauważa, że w energetyce wielkim przebojem są kwestie nielegalnego poboru. - Trudno sobie wyobrazić, by systemy CRM standardowo były wyposażone w moduł, który pomoże dostawcy ściągać swoje należności od niepłacących klientów - wyjaśnia.

Jego zdaniem, wyzwaniem dla firm medialnych i komunalnych są płatności, które spływają z opóźnieniem. - Z jednej strony, nie lubimy dostawać ponagleń przez SMS czy e-mail – mówi. Ale z drugiej, przeciętny Kowalski ma dziś kilka, a nawet kilkanaście faktur w miesiącu do uregulowania, dlatego płacenie powinno być prostsze, np. poprzez użycie karty kredytowej przy rachunkach telefonicznych. W końcu regulowanie płatności za pomocą bankowości elektronicznej jest dosyć czasochłonne – za każdym razem, trzeba wprowadzić dane, numer klienta, numer faktury itp. A przecież można by było płacić za telefon kilkoma kliknięciami, z automatu, właśnie przy użyciu karty. Są już rozwiązania, w których np. osoba która zalegała z płatnością za prąd, włączając telewizor zobaczy komunikat wzywający do uregulowania rachunku. Wykonywanie długotrwałego procesu kilku czy nawet kilkunastu płatności miesięcznie jest najzwyczajniej uciążliwe. To wyzwanie dla informatyki.

W przypadku przedsiębiorstw komunalnych i multimedialnych Paweł Piwowar prognozuje marsz w kierunku usprawniania systemów CRM, ale z ukierunkowaniem nacisku na to, by robić to tanio, czyli stopniowo wdrażając pomniejsze moduły, a nie gotowe, rozbudowane systemy.

- Dziś największym problemem są systemy obsługi – wyjaśnia. - Na przykładzie Polkomtelu widać, że obecnie można sprzedawać niemal każdy rodzaj usługi, np. prąd, telefon, Internet, telewizje, ale sztuką jest sprawne i tanie obsłużenie tej sprzedaży.

NA GIEŁDZIE

Asseco Poland SA [ACP]

kurs:

56.15 PLN 0.96 (1.74%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP