PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Atal wdrożył elektroniczne faktury

Autor: WNP.PL (WGK)
20-08-2015 10:23
Atal wdrożył elektroniczne faktury

Każdy dokument na etapie kancelaryjnym jest skanowany i przesyłany do systemu Impuls, który wspiera zarządzanie firmą w obszarze gospodarki materiałowej, zasobów ludzkich i finansów.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Atal, jeden z polskich deweloperów, wdrożył Elektroniczną Akceptację Faktur. Aplikacja ma przyspieszyć akceptację dokumentów kosztowych i skrócić czas potrzebny na finansowe zamknięcie miesiąca.

Rozwiązanie opracowała firma BPSC. Wdrożenie aplikacji rozpoczęło się w katowickiej filii spółki jesienią ubiegłego roku, w lutym 2015 r. zakończono realizację projektu w ostatnim oddziale firmy.
Elektroniczna Akceptacja Faktur (EAF) to część systemu Impuls EVO wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, zapewniająca szybki dostęp do aktualnej informacji na temat poziomu kosztów w firmie: harmonogramu płatności czy wysokości naliczonego podatku VAT. EAF pozwala na szybkie rozliczenie projektów, zleceń czy zadań i ma bezpośredni wpływ na kontrolę budżetów i ewidencję kosztów.

Grupa Atal zdecydowała się na wdrożenie aplikacji ze względu na specyfikę oraz skalę działalności. Spółka rozlicza miesięcznie około 3 tysięcy faktur kosztowych, głównie dotyczących zakupu materiałów i usług budowlanych. Dodatkowo realizacja projektów deweloperskich zlokalizowanych w 5 miastach, bezpośrednio przekładała się na proces akceptacji dokumentów kosztowych. Uznano, że zarządzanie kosztami wymaga dodatkowego wsparcia informatycznego.

- Dokładna ewidencja obrotu, przejrzystość finansowa i terminowość zawsze były dla nas bardzo ważne. Jeszcze większego znaczenia te kwestie nabrały w momencie rozpoczęcia przygotowań do debiutu giełdowego. Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam przyśpieszyć obieg faktur - tłumaczy Aleksandra Michalska, główna księgowa w firmie Atal.

Dzięki aplikacji większość faktur jest przesyłanych bezpośrednio do centrali. Każdy dokument na etapie kancelaryjnym jest skanowany i przesyłany do systemu Impuls, który wspiera zarządzanie firmą w obszarze gospodarki materiałowej, zasobów ludzkich i finansów. Dzięki tej automatyzacji dokument od razu staje się widoczny dla osoby zarządzającej sferą finansów. Wprowadzenie systemu powiadomień i alertów oraz dokładna informacja na temat lokalizacji faktury skróciły czas potrzebny na finansowe zamknięcie miesiąca w przedsiębiorstwie.

- Nasi dostawcy zapisują na fakturze informację, jakiej budowy ona dotyczy, dzięki czemu osoba odpowiedzialna za rozliczanie danej inwestycji od razu dostaje fakturę do weryfikacji - podsumowuje Aleksandra Michalska.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP