PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ATM podsumowało wyniki za pierwszy kwartał

Autor: WNP.PL (WGK)
21-05-2015 09:01
ATM podsumowało wyniki za pierwszy kwartał

Ogółem przychody całkowite wzrosły w pierwszym kwartale bieżącego roku o ok. 8 proc.

Fot. Fotolia

W I kwartale 2015 r. spółka ATM wypracowała w ramach dwóch podstawowych segmentów operacyjnych - usług centrów danych oraz usług telekomunikacyjnych - 30,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (+1 proc. r/r), 16,5 mln zł marży ze sprzedaży (-4 proc. r/r) oraz 3,3 mln zł zysku operacyjnego (-32 proc. r/r).

Nie najlepsze w porównaniu z pierwszym kwartałem roku poprzedniego wyniki za I kw. 2015 wynikają zdaniem firmy ze spadków przychodów abonamentowych w słabym roku 2014. Co prawda w pierwszym kwartale 2015 roku po raz drugi z rzędu udało się nieco zwiększyć przychody z usług abonamentowych w obu segmentach operacyjnych: usługach centrów danych oraz usługach telekomunikacyjnych, ale nie udało się uzyskać w pełni satysfakcjonujących wyników.
Ogółem przychody całkowite (bez OST 112 dla 2014 r.) wzrosły w pierwszym kwartale bieżącego roku o ok. 8 proc. w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego (do 32,7 mln zł), natomiast marża ze sprzedaży obniżyła się o 8 proc. Spadek rentowności marży ze sprzedaży to skutek ciągłej presji cenowej w segmencie telekomunikacyjnym oraz zakończenia realizacji kontraktu OST 112. W związku z kilkuprocentowym wzrostem kosztów stałych (wynikającym m.in. z wyższej amortyzacji, będącej rezultatem dużych nakładów inwestycyjnych w 2014 roku) zysk operacyjny uległ w tym okresie istotnemu pogorszeniu. Korzystniej natomiast niż w roku ubiegłym ukształtowały się wyniki na działalności finansowej, tak w wyniku niższego poziomu rynkowych stóp procentowych, jak i dzięki pozytywnej kontrybucji udziału w wyniku jednostki stowarzyszonej - Linx.

W najistotniejszym, mającym największy udział w zyskach ATM segmencie usług centrów danych, Emitent odnotował około 10-procentowy wzrost przychodów w porównaniu do I kwartału 2014 roku (do ponad 16,7 mln zł). W porównaniu z czwartym kwartałem 2014 roku przychody te pozostały na zbliżonym poziomie, co jest pochodną braku zauważalnego przyrostu fakturowanej powierzchni kolokacyjnej. Na zmniejszenie dynamiki przychodów w tym segmencie miało wpływ lekkie spowolnienie dynamiki popytu na usługi kolokacyjne na krajowym rynku oraz - zdaniem spółki - popełnione błędy w prowadzonej polityce handlowo-produktowej w minionym roku, niedostosowującej oferty do zmieniających się potrzeb klientów i omijającej rynki zagraniczne. ATM, według raportu firmy PMR, pozostaje liderem krajowego rynku centrów danych (pod względem powierzchni kolokacyjnej brutto) i zajmuje trzecią pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej (według tego samego kryterium).

- Po słabym roku 2014, mającym negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału 2015 roku, wprowadziliśmy przełomowe zmiany w funkcjonowaniu firmy w obszarze sprzedaży i marketingu. Wiele jednak jeszcze zostało do zrobienia. Pozytywnych rezultatów tych zmian oczekujemy jednak dopiero w drugiej połowie bieżącego roku. O tych zmianach i oczekiwanych rezultatach mówimy w naszej strategii na lata 2015-2017, która została opublikowana na stronie internetowej spółki - powiedział Tadeusz Czichon, prezes ATM.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP