Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Audience Network w rękach Cloud Technologies

Autor: wnp.pl (WGK)
04-11-2015 15:48
Audience Network w rękach Cloud Technologies
Fot. Fotolia

Cloud Technologies, spółka notowana na rynku NewConnect i właściciel największej hurtowni danych w Europie Środkowo-Wschodniej, przejmuje firmę Audience Network. Kupiona firma to agencja nowych technologii, specjalizująca się w obszarze audience targetingu, czyli reklamy skierowanej do konkretnej grupy internautów, uważanej za przyszłość reklamy internetowej.

Audience Network ma blisko współpracować ze swoim nowym właścicielem, uzupełniając kompetencje Cloud Technologies i działając w zakresie planowania oraz optymalizacji internetowych kampanii reklamowych. Do tej pory Cloud Technologies koncentrowała się przede wszystkim na udostępnianiu danych reklamodawcom, dzięki przejęciu zyska także kompetencje doradcze. Agencja Audience Network będzie kontynuowała działalność pod dotychczasową marką, na stanowisku CEO Audience Network pozostaje także Grzegorz Kosiński, założyciel firmy.
– Nie chcemy wprowadzać żadnych zmian w strukturze ani strategii Audience Network, bo firma bardzo dobrze radzi sobie na rynku. Łączymy siły, by lepiej obsługiwać klientów. Dzięki przejęciu Audience Network możemy nie tylko udostępnić dane o zachowaniu i zainteresowaniach internautów, ale także pomóc w ich jak najlepszym wykorzystaniu – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Firma przetwarza dane z ponad pół miliona stron internetowych i tworzy profile użytkowników, zawierające informacje m.in. o ich preferencjach i intencjach zakupowych, dane demograficzne, lokalizacyjne. W sumie to ponad 5 tys. anonimowych cech, dzięki którym reklamodawca wie jaka jest płeć internauty czy jego wiek, jakie strony przegląda, czym się interesuje, czego szuka w sieci, co miał w swoim koszyku w sklepie internetowym. Z tych informacji korzystają domy mediowe, agencje interaktywne czy inne agencje, takie jak właśnie Audience Network.

– Nasze dotychczasowe doświadczenie i kompetencje pozwolą Cloud Technologies rozwinąć kompetencje w obszarze wsparcia, optymalizacji i realizacji kampanii internetowych dla agencji oraz domów mediowych. W polskim Internecie mamy już dość bogatą ofertę danych o zachowaniach i preferencjach internautów, ale niestety wciąż wykorzystuje się zaledwie promil dostępnych informacji. Nie każdy dom mediowy czy agencja interaktywna potrafią też wycisnąć z nich wszystkie soki. Będąc częścią grupy Cloud Technologies będziemy wspierać wszystkich partnerów przez realizację dla nich efektywniejszych kampanii reklamowych oraz precyzyjne dopasowanie przekazu do konkretnego internauty – przekonuje Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network, który zrealizował do tej pory ponad 400 kampanii wykorzystujących dane o preferencjach i zachowaniach internautów.

Jak wynika z badania AdEx 2015’Q1, zrealizowanego przez IAB Polska oraz PwC, na reklamę behawioralną reklamodawcy wydają ponad 3 razy więcej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP