PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Badanie: internet pomaga MŚP w eksporcie

Autor: wnp.pl (PS)
27-04-2016 12:18
Badanie: internet pomaga MŚP w eksporcie
Fot. Fotolia

Około 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi za granicą, wynika z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej z niemieckimi (60 proc. deklaracji), czeskimi i litewskimi (25 proc.), francuskimi (23 proc.), słowackimi (19 proc.), belgijskimi (17 proc.) i holenderskimi (15 proc.).
Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia, że strony www. polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne.

Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. - w niemieckim, 13 proc. - we francuskim, 4 proc. - we włoskim, 2 proc. - w hiszpańskim i litewskim.

- Jeśli polska firma chce założyć swoją stronę www, najczęściej wybiera domenę .pl, ale zaraz potem .eu - mówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. - Powód jest prosty, strona internetowa w domenie .eu ułatwia nawiązywanie kontaktów.

Według  danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu Zostały one wprowadzone 10 lat temu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 017 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP