PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki będą inwestować w narzędzia analityczne

Autor: wnp.pl (WGK)
05-01-2016 09:32
Banki będą inwestować w narzędzia analityczne
Fot. Shutterstock.com

86 proc. największych banków na świecie deklaruje, że w najbliższych latach priorytetem będzie orientacja na klientów, w tym dopasowanie oferty do potrzeb indywidualnych. Takie wyniki podaje raport „Banks Betting Big on Big Data and Real-Time Customer Insight”, autorstwa Bloomberg Businesweek oraz SAP.

Bank posiadający narzędzia służące analityce Big Data, może wykorzystać dane o swoich klientach do usprawnienia procesów oceny zdolności kredytowej oraz lepszego dopasowania swojej oferty.

Big Data zmienia reguły biznesu. To właśnie analityka wielkich zbiorów danych w najbardziej znaczący sposób przemodeluje biznesowy ekosystem w najbliższych latach. IDC oszacowało, że tylko w zeszłym roku rynek analityki danych rozwijał się w tempie sześciokrotnie szybszym niż cały sektor IT. Z kolei Gartner podaje, że dzięki danym do 2020 roku aż 80 proc. procesów biznesowych zostanie zmodernizowanych. Obecnie – jak twierdzi Gartner – nad rozwiązaniami związanymi z wdrożeniem narzędzi do analityki danych pracuje 64 proc. firm. Wśród nich największy procent wypełniają dwie branże: bankowość oraz ubezpieczenia. To one zmienią się pod wpływem big Data najwyraźniej, ponieważ to właśnie w nich potencjał związany z analityką danych jest największy.

– Dzięki danym bank ma możliwość przeprowadzenia procesu scoringowego klienta w ciągu dosłownie kilku minut. Big Data to nie tylko zautomatyzowanie procesów bankowych i usprawnienie pracy samego banku. To przede wszystkim korzyść dla klienta. Jeszcze kilka lat temu osoby ubiegające się o kredyt musiały przedstawić w placówce banku tony dokumentów. Dzisiaj całym procesem zarządzają skomplikowane algorytmy, które analizują wiele różnych parametrów – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. – Profil internauty często dostarcza bankowcom cenniejszych informacji, niż zgromadzone w teczkach dokumenty. Dlatego kluczowe dla banku jest pozyskiwanie danych o swoim kliencie z wielu różnych źródeł, również tych zewnętrznych. To zaś wymaga implementacji systemów klasy DMP, czyli Data Management Platform – dodaje Piotr Prajsnar.

Gromadzenie danych pozwala tworzyć oferty

Platformy DMP to systemy gromadzące i przetwarzające dane o anonimowych internautach z różnych źródeł, również tych zewnętrznych względem banku. Dzięki ich integracji za pomocą platformy DMP bank zyskuje pełny, 360-stopniowy portret swojego klienta. W ten sposób platformy DMP tworzą precyzyjne profile klientów, zawierające informacje o ich zachowaniu oraz preferencjach. Dzięki tym danym banki wiedzą, który klient rozważa obecnie zakup mieszkania, a który zastanawia się nad wzięciem kredytu na remont. Dysponując taką wiedzą bank może wówczas zwrócić się do klienta ze spersonalizowaną ofertą kredytową. Dzięki integracji własnych danych z tymi pochodzącymi z zewnętrznych źródeł, bank może lepiej targetować swój przekaz i docierać do konkretnych klientów.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


59 333 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 297 588 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 680 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP