Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki muszą się zmierzyć z cyfryzacją klientów

Autor: wnp.pl (WGK)
26-08-2014 17:54

Tradycyjny model bankowości się zmienia wraz ze zmianami zachowania klientów, którzy coraz częściej korzystają z urządzeń cyfrowych i mobilnych. Z jednej strony to szansa na obniżenie kosztów obsługi, z drugiej – wyzwanie związane z bezpieczeństwem danych.

Formalnie cyfrowa transformacja może przyczynić się do wzrostu przychodów i ograniczenia kosztów obsługi klienta – im więcej użytkowników zdalnych, tym mniej wizyt w oddziałach. Według badania firmy McKinsey takie przejście może przyczynić się do wzrostu przychodów typowego europejskiego banku o 30 procent, zwłaszcza w przypadku produktów generujących duże obroty, takich jak kredyty indywidualne i płatności.
Z drugiej strony, według firmy EPAM Systems, zarządzanie danymi pozostaje obszarem hamującym tempo tego rozwoju. – Dane są dużym wyzwaniem dla banków, a poleganie na przestarzałych metodach ich zbierania, przechowywania i wykorzystywania, stanowi realne zagrożenie dla modeli działalności bankowej – uważa Balazs Fejes z EPAM Systems.

Pomijając obsługę klientów, banki muszą nieustannie rozwijać nowe techniki zapobiegania oszustwom i zapewnienia ochrony klientom. – Tym bardziej, że wiele dotychczasowych procedur bankowych to rozwiązania przestarzałe i słabo zabezpieczone. Jedynym z obszarów, w którym stare metody zbierania i przetwarzania danych wciąż są intensywnie wykorzystywane, jest tradycyjna identyfikacja tożsamości klienta. Odbywa się ona na podstawie takich dokumentów, jak dowód osobisty czy prawo jazdy, które klient musi okazywać w wielu interakcjach z bankiem – uważa Balazs Fejes.

Ekspert uważa też, że wobec zwielokrotnionych punktów zaangażowania w relacje z bankiem, w różnych grupach usług – takich jak kredyty konsumpcyjne i hipoteczne czy karty kredytowe – nie można żądać od klientów, aby powtarzali i ponownie wprowadzali swoje dane przy zamiarze skorzystania z kolejnej usługi oferowanej im przez bank. Dane te powinny już znajdować się w posiadaniu instytucji finansowej, a możliwość łatwego współkorzystania z nich przez poszczególne piony, powinna być standardem. Dodatkowo w przypadku zaawansowanych konsumentów brakuje błyskawicznej obsługi i jak najmniej kłopotliwych procedur.

Balazs Fejes uważa, że banki muszą zintegrować podejścia do zarządzania danymi, które pozwoli na uczynienie z poszczególnych kanałów czegoś więcej, niż prostego narzędzia dystrybucji usług lub informacji o produktach, a tylko model w pełni zintegrowanych danych umożliwi bankom oferowanie usług, z których klienci mogliby korzystać w dowolnym czasie i miejscu oraz w wybrany przez siebie sposób.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 751 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP