PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki muszą się zmierzyć z cyfryzacją klientów

Autor: wnp.pl (WGK)
26-08-2014 17:54

Tradycyjny model bankowości się zmienia wraz ze zmianami zachowania klientów, którzy coraz częściej korzystają z urządzeń cyfrowych i mobilnych. Z jednej strony to szansa na obniżenie kosztów obsługi, z drugiej – wyzwanie związane z bezpieczeństwem danych.

Formalnie cyfrowa transformacja może przyczynić się do wzrostu przychodów i ograniczenia kosztów obsługi klienta – im więcej użytkowników zdalnych, tym mniej wizyt w oddziałach. Według badania firmy McKinsey takie przejście może przyczynić się do wzrostu przychodów typowego europejskiego banku o 30 procent, zwłaszcza w przypadku produktów generujących duże obroty, takich jak kredyty indywidualne i płatności.
Z drugiej strony, według firmy EPAM Systems, zarządzanie danymi pozostaje obszarem hamującym tempo tego rozwoju. – Dane są dużym wyzwaniem dla banków, a poleganie na przestarzałych metodach ich zbierania, przechowywania i wykorzystywania, stanowi realne zagrożenie dla modeli działalności bankowej – uważa Balazs Fejes z EPAM Systems.

Pomijając obsługę klientów, banki muszą nieustannie rozwijać nowe techniki zapobiegania oszustwom i zapewnienia ochrony klientom. – Tym bardziej, że wiele dotychczasowych procedur bankowych to rozwiązania przestarzałe i słabo zabezpieczone. Jedynym z obszarów, w którym stare metody zbierania i przetwarzania danych wciąż są intensywnie wykorzystywane, jest tradycyjna identyfikacja tożsamości klienta. Odbywa się ona na podstawie takich dokumentów, jak dowód osobisty czy prawo jazdy, które klient musi okazywać w wielu interakcjach z bankiem – uważa Balazs Fejes.

Ekspert uważa też, że wobec zwielokrotnionych punktów zaangażowania w relacje z bankiem, w różnych grupach usług – takich jak kredyty konsumpcyjne i hipoteczne czy karty kredytowe – nie można żądać od klientów, aby powtarzali i ponownie wprowadzali swoje dane przy zamiarze skorzystania z kolejnej usługi oferowanej im przez bank. Dane te powinny już znajdować się w posiadaniu instytucji finansowej, a możliwość łatwego współkorzystania z nich przez poszczególne piony, powinna być standardem. Dodatkowo w przypadku zaawansowanych konsumentów brakuje błyskawicznej obsługi i jak najmniej kłopotliwych procedur.

Balazs Fejes uważa, że banki muszą zintegrować podejścia do zarządzania danymi, które pozwoli na uczynienie z poszczególnych kanałów czegoś więcej, niż prostego narzędzia dystrybucji usług lub informacji o produktach, a tylko model w pełni zintegrowanych danych umożliwi bankom oferowanie usług, z których klienci mogliby korzystać w dowolnym czasie i miejscu oraz w wybrany przez siebie sposób.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 240 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP