Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki słabo zabezpieczone

Autor: wnp.pl (WGK)
12-01-2016 10:06
Banki słabo zabezpieczone
Fot. Fotolia

Jedna trzecia banków i serwisów płatniczych ma problemy z zapewnieniem bezpiecznych łączy dla klientów posługujących się płatnościami online. Taka sytuacja ma miejsce mimo rosnącego wzrostu liczby płatności online.

Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że 33 proc. organizacji świadczących usługi finansowe nie oferuje klientom bezpiecznego kanału dla wszystkich płatności online, mimo że 62 proc. firm z tej branży zauważyło znaczny wzrost liczby klientów dokonujących elektronicznych transakcji finansowych, a 50 proc. uważa, że zwiększa się ilość oszustw finansowych online.
Dwie trzecie (65 proc.) respondentów twierdzi, że klienci w coraz większym stopniu wykorzystują różne urządzenia w celu dokonywania płatności online. Niestety, zaledwie 53 proc. organizacji finansowych stosuje uwierzytelnienie dwuskładnikowe, a tylko 50 proc. wprowadziło wyspecjalizowane rozwiązanie zapewniające ochronę przed oszustwami w czasie rzeczywistym – mimo że według 22 proc. badanych jest to najbardziej skuteczna forma ochrony. Mniej niż połowa badanych (42 proc.) rozszerza takie rozwiązanie na urządzenia klientów, a tylko 67 proc. stosuje bezpieczne połączenie dla wszystkich płatności online.

W badaniu stwierdzono, że ogólne rozwiązanie bezpieczeństwa internetowego nie jest powszechnie uważane za skuteczną metodę w odniesieniu do dobrze zamaskowanych ataków phishingowych oraz działań cyberprzestępców z użyciem szkodliwego oprogramowania, które mogą prowadzić do oszustw finansowych. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się mniej niż 10 proc. respondentów.

– Z badania wynika, że banki i organizacje z branży płatności postrzegają zarządzanie oszustwami finansowymi online w dzisiejszym wielokanałowym, opartym na internecie środowisku klientów jako trudne. 38 proc. organizacji, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje, że coraz trudniej jest odróżnić prawdziwą transakcję od oszukańczej. Niepokoi również fakt, że jeden na trzech respondentów podsumowuje swoje podejście do ochrony przed oszustwami w ten sposób: „będziemy zajmować się tym na bieżąco”. Staje się jasne, że zajmowanie się każdym incydentem z osobna nie jest realnym rozwiązaniem na dłuższą metę. Klienci zasługują na coś lepszego, podobnie jak organizacje z branży usług finansowych – podsumowuje Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP