Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki spółdzielcze doceniają chmurę

Autor: wnp.pl (WGK)
02-09-2016 11:52
Banki spółdzielcze doceniają chmurę
Fot. Shutterstock.com

Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy zdecydował się na usługi ujednoliconej komunikacji w technologii cloud computing. Wykorzystanie rozwiązań chmurowych pozwoli na oszczędności związane z centralami telefonicznymi, telefonami i szkoleniem pracowników w obszarze telekomunikacji. Wdrożenie przeprowadziły firmy Integrated Solutions oraz Orange Polska.

UCaaS, czyli Unified Communication as a Service to usługa, które integruje w sobie różne narzędzia do komunikacji – m.in. telefon, pocztę, czat, sms. Wdrożenie przeprowadziły firmy Integrated Solutions oraz Orange Polska.
Wcześniej bank korzystał z centrali cyfrowej wraz z wyniesionymi modułami centrali w poszczególnych placówkach. W konsekwencji wymagało to instalacji i serwisowania kilkunastu urządzeń. Dodatkowo rozwiązanie funkcjonowało w oparciu o przestarzałą już technologię ISDN. Ten sam numer telefonu był przypisany do dwóch lub trzech osób. Cześć połączeń była wykonywana za pomocą sieci VPN, sieci komórkowej lub poprzez tradycyjne łącza telefoniczne. W efekcie zdarzało się, że w niektórych placówkach funkcjonowały dwa różne telefony – jeden do komunikacji wewnętrznej, drugi do zewnętrznej. Zadaniem inżynierów z banku, IS i Orange było uproszczenie procesów i wzbogacenie ich o inne funkcje, jak np. ujednolicenie numeracji w skali całego banku lub możliwość organizacji telekonferencji.

– Naszą ideą było, aby telefon nie służył wyłącznie do dzwonienia, aby wykorzystać go do innej pracy niż tylko odbieranie połączeń – wyjaśnia Łukasz Madajczyk, dyrektor wydziału informatyki w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym. – Z drugiej strony nie chcieliśmy ani kształcić własnych specjalistów od rozwiązań telekomunikacyjnych, ani przechowywać w magazynie zapasowych aparatów. To znaczące i niepotrzebne koszty, nie związane z naszą podstawową działalnością biznesową. Dlatego zdecydowaliśmy się na usługę – dodaje Łukasz Madajczyk.

Korzystając z rozwiązania w chmurze prywatnej, bank nie musiał inwestować także w dodatkowe zabezpieczenie sieci ani w sprzęt, który dzierżawi od dostawcy, co usprawnia obsługę serwisową. – Jedynym elementem infrastruktury, który został umieszczony w data center Banku, jest system nagrywania rozmów. Ze względów prawnych stanowi wyjątek w strategii outsourcingu rozwiązań telekomunikacyjnych, którą realizuje nasz klient – informuje Tomasz Kowalewski, menedżer sprzedaży ds. klientów kluczowych w Orange Polska.

Najbliższe plany technologiczne Kujawsko-Dobrzyńskiego Banku Spółdzielczego to wdrożenie w ramach usługi UCaaS komunikatora Jabber do komunikacji wewnętrznej. Będzie służył m.in. do szybkiego informowania pracowników o bieżących wydarzeniach. Rozbudowie ulegnie także system obsługi, w tym system reklamacji. Na 2017 rok zaplanowana jest również integracja systemu telekomunikacyjnego z systemem informatycznym banku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP