PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki spółdzielcze doceniają chmurę

Autor: wnp.pl (WGK)
02-09-2016 11:52
Banki spółdzielcze doceniają chmurę
Fot. Shutterstock.com

Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy zdecydował się na usługi ujednoliconej komunikacji w technologii cloud computing. Wykorzystanie rozwiązań chmurowych pozwoli na oszczędności związane z centralami telefonicznymi, telefonami i szkoleniem pracowników w obszarze telekomunikacji. Wdrożenie przeprowadziły firmy Integrated Solutions oraz Orange Polska.

UCaaS, czyli Unified Communication as a Service to usługa, które integruje w sobie różne narzędzia do komunikacji – m.in. telefon, pocztę, czat, sms. Wdrożenie przeprowadziły firmy Integrated Solutions oraz Orange Polska.
Wcześniej bank korzystał z centrali cyfrowej wraz z wyniesionymi modułami centrali w poszczególnych placówkach. W konsekwencji wymagało to instalacji i serwisowania kilkunastu urządzeń. Dodatkowo rozwiązanie funkcjonowało w oparciu o przestarzałą już technologię ISDN. Ten sam numer telefonu był przypisany do dwóch lub trzech osób. Cześć połączeń była wykonywana za pomocą sieci VPN, sieci komórkowej lub poprzez tradycyjne łącza telefoniczne. W efekcie zdarzało się, że w niektórych placówkach funkcjonowały dwa różne telefony – jeden do komunikacji wewnętrznej, drugi do zewnętrznej. Zadaniem inżynierów z banku, IS i Orange było uproszczenie procesów i wzbogacenie ich o inne funkcje, jak np. ujednolicenie numeracji w skali całego banku lub możliwość organizacji telekonferencji.

– Naszą ideą było, aby telefon nie służył wyłącznie do dzwonienia, aby wykorzystać go do innej pracy niż tylko odbieranie połączeń – wyjaśnia Łukasz Madajczyk, dyrektor wydziału informatyki w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym. – Z drugiej strony nie chcieliśmy ani kształcić własnych specjalistów od rozwiązań telekomunikacyjnych, ani przechowywać w magazynie zapasowych aparatów. To znaczące i niepotrzebne koszty, nie związane z naszą podstawową działalnością biznesową. Dlatego zdecydowaliśmy się na usługę – dodaje Łukasz Madajczyk.

Korzystając z rozwiązania w chmurze prywatnej, bank nie musiał inwestować także w dodatkowe zabezpieczenie sieci ani w sprzęt, który dzierżawi od dostawcy, co usprawnia obsługę serwisową. – Jedynym elementem infrastruktury, który został umieszczony w data center Banku, jest system nagrywania rozmów. Ze względów prawnych stanowi wyjątek w strategii outsourcingu rozwiązań telekomunikacyjnych, którą realizuje nasz klient – informuje Tomasz Kowalewski, menedżer sprzedaży ds. klientów kluczowych w Orange Polska.

Najbliższe plany technologiczne Kujawsko-Dobrzyńskiego Banku Spółdzielczego to wdrożenie w ramach usługi UCaaS komunikatora Jabber do komunikacji wewnętrznej. Będzie służył m.in. do szybkiego informowania pracowników o bieżących wydarzeniach. Rozbudowie ulegnie także system obsługi, w tym system reklamacji. Na 2017 rok zaplanowana jest również integracja systemu telekomunikacyjnego z systemem informatycznym banku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP