Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Banki stawiają na rozwój IT

Autor: wnp.pl (PS)
15-01-2010 21:16

Banki komercyjne i spółdzielcze nie planują redukcji budżetów przeznaczonych na działalność IT w 2010 roku – to jeden z głównych wniosków raportu firmy doradczej KPMG.

Został on opracowany na podstawie ankiet wypełnionych przez co piąty bank komercyjny i co czternasty bank spółdzielczy.
W 2009 r. banki komercyjne inwestowały mniej w sprzęt IT i sprzęt telekomunikacyjny (42 proc. budżetu inwestycyjnego), a więcej w oprogramowanie (58 proc.). Rok wcześniej proporcje te były odwrotne.

Widoczna jest presja na ograniczenie zakupów infrastruktury w bankach komercyjnych, które - aby móc konkurować na rynku ogólnopolskim - muszą inwestować w nowe rozwiązania i technologie – komentuje wyniki badania Krzysztof Radziwon, partner w departamencie doradztwa gospodarczego KPMG. - Z kolei banki spółdzielcze, utrzymując stały poziom informatyzacji, są w stanie doskonale funkcjonować na obecnym rynku.

Z raportu wynikają cenne wnioski na temat efektywności organizacji IT w bankach polskich i zachodnich. Udział pracowników IT w polskich bankach w stosunku do ogólnej liczby pracowników waha się w przedziale od 4 do 9 proc. ogółu zatrudnionych, jest on zatem nawet dwukrotnie niższy niż wynosi światowa średnia (ok. 10 proc.).

- Może to świadczyć o wysokim poziomie efektywności organizacji IT w polskich bankach, ale może to równocześnie oznaczać, że są one zbyt silnie obciążone w stosunku do stawianych im zadań – zauważa Leszek Wroński, partner szef działu doradztwa gospodarczego.

Wyniki badania pokazują jednoznacznie, że respondenci w większości nie zamierzają zmieniać obecnego poziomu stanu zatrudnienia ani jego struktury. Natomiast ankietowane banki deklarowały, że w tym roku będą zatrudniały nowych pracowników IT.

Banki w Polsce są na początku drogi wdrażania usługowego modelu świadczenia usług IT, wynika z raportu. Jego stosowanie deklarowało jedynie 40 proc. banków komercyjnych i 6 proc. banków spółdzielczych. Zarazem działy IT są dobrym wsparciem technicznym dla średnio 85 proc. ogółu pracowników banków komercyjnych oraz około 93 proc. pracowników banków spółdzielczych, co świadczy o dojrzałości organizacji związanych ze wsparciem użytkownika.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP