PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bankowość na czele transformacji cyfrowej

Autor: wnp.pl (WGK)
14-05-2016 10:09
Bankowość na czele transformacji cyfrowej
Fot. Fotolia

- Banki muszą się zmieniać pod wpływem otoczenia, a umiejętne wykorzystanie technologii może im w tym tylko pomóc - uważa Andrzej Gibas, dyrektor Sektora Financial Services Industry w polskim oddziale Microsoftu.



Ekspert uważa, że cyfrowa transformacja w bankach obejmuje trzy kierunki: cyfrowe doświadczenie klienta, cyfrowe przedsiębiorstwo i cyfrowe miejsce pracy. Pierwszy kierunek oznacza dostarczanie innowacyjnego i spójnego doświadczenia w każdym punkcie kontaktu lub kanale komunikacji, umożliwienie klientom bezproblemowej współpracy z bankiem zawsze i wszędzie tam, gdzie chcą za pośrednictwem dowolnego urządzenia, lepsze poznawanie potrzeb klientów oraz wykorzystanie elektronicznej platformy komunikacji, umożliwiającej pracę w zespole z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu.
Cyfrowe miejsce pracy to m.in. wykorzystanie elektronicznej platformy komunikacji, umożliwiającej pracę w zespole z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu, a także szybkie rozwiązywanie problemów dzięki szybkiemu dostępowi do danych o kliencie i rynku. Z kolei cyfrowe przedsiębiorstwo jest organizacją wykorzystująca nowoczesną i wydajną infrastrukturę, na bazie której zautomatyzowano procesy biznesowe, stosującą zaawansowaną analitykę, dzięki której w czasie rzeczywistym oceniany jest poziom ryzyka operacyjnego, ograniczającą ryzyko poprzez aktywne zarządzanie cyberbezpieczeństwem i prywatnością. Dodatkowo cyfrowa firma jest przygotowana do działania w ramach gospodarki otwartego API (Interfejsu Programistycznego Aplikacji) i zyskuje przewagę konkurencyjną dzięki wykorzystaniu Internetu rzeczy (IoT).

Cyfrowe doświadczenie klienta

Dzisiaj obecność kanałów elektronicznych jest dla większości banków działających w Polsce obowiązującym standardem. W wielu przypadkach oferuje doświadczenie lepsze niż w krajach bardziej rozwiniętych. Niestety nawet najefektowniejsze aplikacje internetowe czy mobilne relatywnie łatwo jest skopiować. Zatem dają one przewagę konkurencyjną jedynie na pewien czas. Wydaje się, że kolejnym krokiem dla banków działających w Polsce jest obszar analityki. Wygrają ci, którzy dzięki gromadzonym przez siebie danym będą w stanie lepiej poznać potrzeby klienta i szybciej na nie reagować – komentuje Andrzej Gibas.

Nowe możliwości w zakresie doświadczenia klienta przyniesie też nowa europejska regulacja PSD2 (Payment Services Directive 2). Wymusi ona na bankach otwarcie swojego API. Otwarte API może być zagrożeniem dla banków, ale może być także szansą. Przykład programu „Rodzina 500+”, realizowanego przez banki w kooperacji z agendami rządowymi potwierdza, że w świecie otwartym także banki mogą znaleźć dla siebie ciekawe miejsce.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP