XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek

Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zainteresowanie nowymi odbiornikami telewizyjnymi spadło - donosi "Rzeczpospolita".

Telewizory to największa część rynku sprzętu RTV, dlatego są w centrum uwagi nie tylko producentów, ale i detalistów. Bieżący rok nie zapowiadał się dobrze i ostatnie dane potwierdzają, iż rynek się kurczy. Według firmy DisplaySearch w kwietniu przychody ze sprzedaży paneli spadły o 8 proc.

Wśród detalistów nastroje są raczej ponure. - W najbliższym czasie pewnie zacznie się wysyp promocji, ponieważ zainteresowanie telewizorami spada. Rośnie tylko w przypadku najdroższych modeli, ale na razie nie one odpowiadają za największą część zakupów - mówi przedstawiciel jednego z e-sklepów z elektroniką.

Producenci także przyznają, że ostatnie miesiące nie były najlepsze. - W pierwszym kwartale 2015 r. popyt na telewizory utrzymywał się na porównywalnym poziomie co w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednak tygodnie kwietniowe i majowe przyniosły już kilkunastoprocentowe spadki popytu zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym, przy jednoczesnym wzroście średniej ceny sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym - mówi Marcin Kubiszak, category manager HE w LG Electronics.

Więcej na http://www.rp.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!