PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego w internecie

Autor: dlahandlu.pl (Małgorzata Bożym)
08-06-2012 09:44
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego w internecie
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Na bezpieczeństwo informatyczne składa się wiele odrębnych zagadnień, których nie można uwzględniać niezależnie. Jest to dziedzina multidyscyplinarna i trzeba ją traktować kompleksowo. Jaka jest jego świadomość, a jakie są realia - na te pytania postaramy się dzisiaj odpowiedzieć - tymi słowami Marcin Szymczak, sędzia Sądu Rejonowego Katowice-Wschód rozpoczął debatę poświęconą bezpieczeństwu obrotu gospodarczego w internecie.

- Z punktu widzenia bezpieczeństwa obrotu gospodarczego poziom świadomości użytkownika - zarówno tego, który dostarcza daną usługę, jak i klienta banku, odgrywa kluczowe znaczenie. Poziom świadomości Polaków w tej dziedzinie nie odbiega od poziomu świadomości w innych państwach. Natomiast ogólny poziom świadomości określiłbym jeszcze jako niedojrzały - powiedział Andrzej Koweszko, przedstawiciel Związku Banków Polskich oraz dyrektor departamentu zarządzania ryzykiem operacyjnym w ING Banku Śląskim. Jego zdaniem klienci korporacyjni reprezentujący organizacje, gdzie bezpieczeństwo usług jest fragmentem kultury tej organizacji, prezentują wyższy poziom wiedzy w tym zakresie. Natomiast jeśli chodzi o klienta indywidualnego rozróżnia się dwie grupy: grupę posiadającą wiedzę podstawową (dla nich wystarczającą) o funkcjonowaniu internetu oraz grupę, która dopiero przygotowuje się do świadomego korzystania z internetu.
Jakub Pepłoński, dyrektor ds. Bezpieczeństwa w Grupie Allegro zaznaczył , że jego firma dysponuje szeroką wiedzą na temat zachowań przeciętnego Polaka w internecie. Jego zdaniem świadomość użytkowników wzrasta, ale ciągle jest tak, że zarówno najsilniejszym, jak i najsłabszym ogniwem systemu bezpieczeństwa jest człowiek. - Mamy szereg specjalnych programów edukacyjnych o bezpieczeństwie w internecie, które są dedykowane użytkownikom. Proszę zwrócić uwagę, że bezpieczeństwo jest strasznie zdradliwe - dowiadujemy się o nim dopiero wtedy, gdy zostaje naruszone np. gdy doszło do wycieku naszych danych. W świecie rzeczywistym jesteśmy dużo bardziej ostrożni, niż w internecie - podkreślił Jakub Pepłoński.

- Czy zatem oznacza to, że końcowy użytkownik usługi internetowej powinien być bardzo wyedukowany w sprawie potencjalnych zagrożeń? Czy powinien posiadać niemal taką samą wiedzę jak informatyk?- zapytał Krystian Mączka reprezentujący Politechnikę Śląską oraz Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratur.

- Oczywiście, że nie. Praktyka pokazuje, że użytkownicy podają ofiarą najłatwiejszych do zweryfikowania ataków. Serwisy takie jak my, czyli działające na wysoką skalę, praktycznie nie mają dnia, aby nie były celem ataków. Należy jednak pamiętać, że aby dbać o bezpieczeństwo musi zajść prawdziwa synergia. Dwie strony są odpowiedzialne za bezpieczeństwo - firma oferująca usługę, jak i użytkownik - powiedział przedstawiciel Allegro.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 704 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP