PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Big Data - marketingowych chwyt, czy realna technologia?

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
02-01-2015 11:21
Big Data - marketingowych chwyt, czy realna technologia?
Fot. Fotolia

- Big Data nie jest wyłącznie marketingową wydmuszką, ale technologią, na którą jest realne zapotrzebowanie - mówi w rozmowie z portalem wnp.pl Piotr Prajsnar, CEO firmy Cloud Technologies.

Big Data, usługi w chmurze i reklama internetowa to zjawiska, których rola na świecie szybko rośnie w ostatnich latach. Jak w Polsce wygląda podejście klientów do rozwiązań Big Data w chmurze dla rynku reklamy internetowej?
- Klimat jaki wytworzył się w tym roku w branży IT był bardzo sprzyjający. Na polskim rynku wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na analizę i wykorzystanie danych. Okazało się, że Big Data nie jest - jak zakładali niektórzy - wyłącznie marketingową wydmuszką, ale technologią, na którą jest realne zapotrzebowanie. Na rynku mamy mnóstwo niewykorzystanych danych, które (przeanalizowane i przetworzone) dają wyraźną przewagę nad konkurencją. I firmy zaczynają to dostrzegać.

Pewnym zaskoczeniem było dla nas duże zainteresowanie rozwiązaniami Big Data ze strony branży e-commerce. Mimo, że e-sklepy dysponują szeregiem istotnych danych, które internauci zostawiają na witrynie, to branży e-commerce rzadko chciało się te dane przeanalizować, zinterpretować i przekształcić w Smart Data. Na przestrzeni ostatniego roku zdecydowanie się to zmieniło.

Czyli rynek zaczyna przyswajać nowe rozwiązania. Jakie technologie będą zyskiwać na popularności w najbliższej przyszłości?

- Niezmiennie wierzymy w rozwój rozwiązań wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (Internet of Things), aplikacji mobilnych oraz Big Data. Świat wkracza dziś w epokę danych. Nie sposób dłużej ignorować indywidualnych preferencji tego, kto znajduje się po drugiej stronie kabla. John McKean w książce o wdzięcznie brzmiącym tytule „Klienci to też ludzie”, napisał: „70 proc. naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie. A tylko 30 proc. bazuje na właściwościach produktu”. Dlatego polskie firmy zamiast gonić za zyskiem - albo, precyzyjniej rzecz ujmując, żeby w ogóle móc gonić za zyskiem - powinny najpierw wyjść na spotkanie z samym klientem. Big Data to umożliwia.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP