Prawie cztery piąte polskich menedżerów uważa, że tzw. Big Data będzie głównym elementem strategii ich firm w ciągu najbliższych 5 lat. Monstrualne ilości danych niosą cenne informacje o potencjalnych klientach.
Codziennie generujemy ogromne porcje informacji. Czy tego chcemy, czy nie, przekazujemy je światu korzystając z komputerów i innych urządzeń, płacąc rachunku, zużywając prąd wodę i gaz, chodząc na zakupy. Śledzą nas kamery monitoringu, czujniki, bankomaty, kasy fiskalne, czytniki kart płatniczych. W połączeniu z danymi z informacjami z tradycyjnych źródeł tworzą „lawinę danych” ogólnie określaną jako Big Data. Jeszcze niedawno rozwiązania IT były zbyt słabe, by poradzić sobie z takim natłokiem. Dziś firmy, serwisy czy służby specjalne mogą selekcjonować informacje, analizować zachowania społeczne, zbiorowe i indywidualne. Acz jeszcze nie bez problemów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Big Data: przetwarzanie danych biznesową strategią przyszłości