PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Big Data rośnie w siłę

Autor: wnp.pl (WGK)
07-02-2016 13:09
Big Data rośnie w siłę
Fot. Fotolia

DMP to Data Management Platform, czyli platforma zarządzania danymi, analizująca zachowania użytkowników w sieci i pozwalająca na niemal indywidualne dostosowanie ofert. Największa, autorstwa Yahoo! gromadzi dane od 20 milionów użytkowników i zajmuje 13,5 TB zaszyfrowanych i anonimowych danych. DMP jest uważana za przyszłość usług internetowych. Wśród światowych liderów takich rozwiązań są też Polacy.

Data Management Platform to – w dosłownym tłumaczeniu – „platforma zarządzania danymi”. DMP to cyfrowe encyklopedie wiedzy o internautach, które swój rozkwit zawdzięczają rynkowi Big Data. Wedle analiz IDC ten ostatni rozwija się już w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT.
Wzrost danych, wzrost analiz i sprzedaży.

Ilość danych w sieci rośnie w zawrotnym tempie. Oracle twierdzi, że internet z rok na rok powiększa swoją objętość o ponad 40 proc. Obecnie liczy ponad 8 ZB danych, jednak już w 2020 roku rozrośnie się do 45 ZB. Te cyfrowe informacje trzeba gdzieś magazynować. Takim miejscem są właśnie platformy DMP, działające głównie w chmurze obliczeniowej (cloud computing). DMP to zatem nic innego, jak zewnętrzne hurtownie czy magazyny internetowych danych (third party data), dzięki którym firmy mogą rozbudować swoje własne cyfrowe zasoby (tzw. first party data), uzyskując w ten sposób bardziej precyzyjne informacje o klientach. Co więcej – mechanizmy zawarte w platformach DMP pozwalają gromadzić w jednym miejscu informacje o konkretnym użytkowniku nawet wówczas, gdy ten korzysta z różnych urządzeń: tabletu, notebooka czy smartfona.

Dzięki specjalnym algorytmom DMP pozyskują, sortują i kategoryzują wielkie zbiory internetowych danych (Big Data) z różnych źródeł, a następnie analizują je i przetwarzają. Efektem ich pracy są tzw. Smart Data, czyli użyteczne biznesowo informacje (dotyczące zachowań użytkowników czy procesów firmy), które można monetyzować w ramach działań marketingowych. Dzięki nim cyfrowe dane stają się rzeczywistym kapitałem firmy, zaś Internet ulega personalizacji. Namacalnym efektem działań DMP są np. spersonalizowane reklamy wyświetlane w przeglądarce, które dzięki wykorzystaniu danych stają się coraz lepiej dopasowane do zainteresowań i zachowań konkretnych użytkowników Sieci. Z danych przesianych przez platformy DMP korzysta już nie tylko branża marketingowa, lecz także instytucje bankowe, sektor ubezpieczeniowy czy telekomunikacyjny, a także maklerzy giełdowi czy politycy.

Mark Zagorski, CEO w eXelate twierdzi, że obecnie od 8 do nawet 10 proc. firm z listy Fortune 100 wykorzystuje platformy DMP, a w ciągu najbliższych 2-3 lat przynajmniej połowa firm z tej listy będzie skorzysta z zewnętrznych hurtowni Big Data.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP