PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Big Data – wyzwanie dla biznesu

Autor: WNP.PL (Paulina Mroziak)
16-05-2017 12:25
Big Data – wyzwanie dla biznesu
Fot. Shutterstock

Danych o potencjalnych klientach firm jest mnóstwo, jednak nie zawsze te firmy potrafią je odpowiednio przetworzyć i wykorzystać. Kluczowym dla rozwoju obszaru Big Data jest czerpanie zysku z tych zasobów – wynika z debaty „Big Data – wyzwanie dla biznesu”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Big Data to - według słowników - w skrócie duże i różnorodne zbiory danych, których analiza i interpretacja może wydawać się trudna, ale jednocześnie wartościowa, ponieważ może prowadzić do zdobycia nowej wiedzy.
- Identyfikując potrzeby klienta, jesteśmy w stanie odpowiednio wykorzystać dane, które posiadamy - potwierdziła Izabela Bogumił, dyrektor zarządzający sektorem telekomunikacja i media w ING Banku Śląskim SA. Jako przykład wykorzystania Big Data w instytucji bankowej podała funkcjonalności bankowości internetowej. - Jeśli klient co miesiąc robi przelew do określonego podmiotu, jesteśmy w stanie mu przypominać o tej czynności. Chcemy poprzez takie przykłady wychodzić na potrzeby klientów - tłumaczy.

Wojciech Wolny, prezes zarządu EUVIC Sp. z o.o., zaznaczył, że w różnych zbiorach danych można odnaleźć nieskończone zasoby informacji o klientach – takich, których nigdy nie zadano by w ankietach, np. czy osoba starająca się o kredyt posiada zwierzęta domowe. A bank ma dane związane z płatnościami u weterynarza czy w sklepie zoologicznym. - Klienci jednak nie chcieliby mieć świadomości, że decyzje kredytowe podejmowane są w oparciu o właśnie takie kryteria, ale tak niedługo może już być. Dane już są gromadzone, ale teraz otwierają się niezliczone możliwości ich analizowania i wykorzystania - dodaje.

Więcej danych, mniejsze koszty


- Kluczowe w obszarze Big Data jest wykorzystanie, czyli monetyzacja danych - podkreślił Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies SA, firmy, która gromadzi pliki cookies i jest w stanie personalizować przekazy reklamowe. - 80 proc. naszych przychodów pochodzi z reklamy internetowej. Wiemy jak użytkownicy internetu korzystają z niego i na tej podstawie targetujemy reklamy. Wydajemy mniej środków na zakup „zmarnowanej” przestrzeni, a docieramy z precyzyjnym przekazem do potencjalnych klientów - stwierdził.

Jednak jak zaznaczył Aleksander Fafuła, manager w zespole Data Analytics w PwC, konsumenci, od których pochodzą dane wykorzystywane przez firmy, nie powinni obawiać się „inwigilacji”. - Przeliczając dane staramy się to robić „anonimowo”, traktując je jako całość, a nie jako konkretną osobę z mieniem, nazwiskiem i numerem PESEL - podkreślił.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 343 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP