PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BIG InfoMonitor: ostrożnie z telefonem na wakacjach

Autor: PAP
28-07-2015 11:13
BIG InfoMonitor: ostrożnie z telefonem na wakacjach
Fot. Fotolia

Przeciętny dług osoby wpisanej do Rejestru BIG z powodu niezapłaconego rachunku telefonicznego przekracza 2 tys. zł. Najłatwiej narobić sobie kłopotów korzystając z telefonu poza krajami Unii Europejskiej - ostrzegają eksperci BIG InfoMonitora.

Z danych BIG InfoMonitora wynika, że najwyższe zadłużenie z tytułu nieuregulowanych rachunków telefonicznych posiada 31-letni mieszkaniec Kalisza, który ma do oddania ponad 104 tys. zł. Niewiele mniejsze zadłużenie ma 26-latek z Mazowsza z kwotą bliską 94 tys. zł, a trzeci jest 39-letni mieszkaniec Wielkopolski, który jest winny firmom telekomunikacyjnym ponad 55 tys. zł.
"Wiele rachunków telefonicznych oczekujących na uregulowanie dłużnicy przywieźli z letniego urlopu za granicą. Wszystko dlatego, że opłaty w ramach połączeń w roamingu są wyższe niż krajowe. Jak pokazują dane BIG InfoMonitor, operatorzy telekomunikacyjni jesienią wpisują do rejestru dłużników niemal dwa razy więcej osób, niż w pozostałe miesiące roku" - stwierdził wiceprezes BIG InfoMonitor Mariusz Hildebrand.

"Biorąc pod uwagę, że firmy mogą umieścić kogoś na liście dłużników, gdy opóźnienie w spłacie wynosi minimum 200 zł i trwa co najmniej 60 dni, to wakacyjne rachunki trafiają do rejestrów dłużników najczęściej właśnie w październiku" - dodał.

Hildebrand zaznaczył, że obecność w BIG ogranicza dostęp do usług bankowych i pozabankowych. "Osoba znajdująca się w rejestrze może nie dostać kredytu gotówkowego, ani sprzętu AGD na raty, nie podpisze też kolejnej umowy z operatorem sieci komórkowej również na telefon w abonamencie np. dla dziecka" - wskazał.

Eksperci BIG InfoMonitora zwracają uwagę, że najczęstszą przyczyną problemów wpadnięcia w tarapaty z powodu telefonu komórkowego jest brak świadomości wysokości opłat związanych z korzystaniem z roamingu. "Oczywiście istnieje możliwość wyłączenia roamingu przez firmy telekomunikacyjne na życzenie klienta. Jeśli jednak zależy nam na tej usłudze, koniecznie sprawdźmy, jakie są ceny połączeń oraz pobierania danych z internetu w kraju, do którego wyjeżdżamy" - podkreślił Hildebrand.

"Nie zapominajmy, że zostaniemy obciążeni również kosztem rozmów przychodzących. Osoba dzwoniąca do nas z Polski płaci jak za zwykłe połączenie krajowe, ale dodatkowe opłaty ponosimy my. Cena naliczana jest według cennika operatora, z którego usług korzystamy w danym kraju. Dlatego wyłączajmy również usługę poczty głosowej, bo jeśli nawet nie odbierzemy przychodzącej rozmowy, nagranie na poczcie głosowej również zwiększy nasz rachunek" - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP