PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biometria głosowa zastąpi kody PIN i hasła

Autor: wnp.pl (WGK)
15-03-2014 13:25

Wpisywanie numerów PIN, haseł dostępu, czy wstukiwanie na klawiaturze telefonu telekodów w świecie, w którym uwierzytelnianie użytkowników stało się norma, po przekroczeniu pewnej skali staje się udręka. 85 proc. konsumentów nie lubi stosowanych w call center metod uwierzytelniania. Odpowiedzią może być biometria głosowa.

Pomysł nie jest nowy, jednak metoda musiała zostać dopracowana, by osiągnąć zadowalającą skuteczność. Duża dokładność, inteligentne dopasowanie wzorca głosowego danej osoby, tolerancja na drobne zaburzenia i umiejętność automatycznego wykrywania prób celowego oszustwa czy nieuprawomocnionego uwierzytelniania – to wymagania wobec współczesnych systemów biometrycznych.
– Technologia biometrii głosowej staje się coraz częściej stosowanym narzędziem w procesie uwierzytelniania w wielokananałowej komunikacji z klientem (telefoniczne biura obsługi, portale, rozwiązania mobilne) jaką zapewnia obecnie wiele przedsiębiorstw, banków, operatorów telekomunikacyjnych i agencji rządowych na całym świecie. W najbliższych pięciu latach tempo wdrażania tej technologii będzie rosnąć w skali 35 proc. wychodząc poza telefoniczne biura obsługi klienta i obejmując także urządzenia mobilne i elektronikę użytkową – twierdzi Dan Miller, starszy analityk w Opus Research.

Dla klientów taki system to wygoda. Nawet proste, jednozdaniowe hasło wystarczy by w sposób w pełni bezpieczny zweryfikować i uwierzytelnić konsumenta. Głos jest unikalny i niepowtarzalny, dlatego biometria głosowa prawidłowo identyfikuje każdą osobę poprzez weryfikację i porównanie głosu z zapisanym wcześniej jego wzorcem.

– W ciągu ostatnich dwóch lat łączna liczba klientów na świecie, którzy zgodzili się na dokonanie zapisu ich wzorca głosowego w bankach, u operatorów telefonii komórkowej i innych organizacjach wzrosła z 10 do 30 milionów. Firmy widzą, że zastosowanie biometrii głosowej w procesie autoryzacji dostępu do konta czy innych danych osobowych zapewnia bardziej naturalną interakcję i wysoki poziom bezpieczeństwa – podsumowuje Robert Weideman, dyrektor generalny i wiceprezes Nuance Enterprise, twórcy nowoczesnego systemu biometrii głosowej.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP