Biometria głosowa zastąpi kody PIN i hasła

Biometria głosowa zastąpi kody PIN i hasła
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wpisywanie numerów PIN, haseł dostępu, czy wstukiwanie na klawiaturze telefonu telekodów w świecie, w którym uwierzytelnianie użytkowników stało się norma, po przekroczeniu pewnej skali staje się udręka. 85 proc. konsumentów nie lubi stosowanych w call center metod uwierzytelniania. Odpowiedzią może być biometria głosowa.

Pomysł nie jest nowy, jednak metoda musiała zostać dopracowana, by osiągnąć zadowalającą skuteczność. Duża dokładność, inteligentne dopasowanie wzorca głosowego danej osoby, tolerancja na drobne zaburzenia i umiejętność automatycznego wykrywania prób celowego oszustwa czy nieuprawomocnionego uwierzytelniania – to wymagania wobec współczesnych systemów biometrycznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biometria głosowa zastąpi kody PIN i hasła

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!