Pozyskiwanie fanów na portalach społecznościowych pomaga firmom w wypromowaniu się. Gorzej, jeśli marketing zaczyna przypominać handel użytkownikami sieci, pisze "Dziennik Polski".
- Prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych jest dozwoloną, zgodną z prawem metodą promocji, mówi Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy. - Problem pojawia się w sytuacji, gdy dochodzi do handlu nieświadomymi niczego użytkownikami internetu. Niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy jest wprowadzanie w błąd w reklamie, a takim działaniem może być powoływanie się na informacje o liczbie fanów produktu lub usługi, kiedy są to użytkownicy fikcyjni.
W internecie można znaleźć oferty pracy, polegającej na odpłatnym pisaniu "postów" na forach internetowych, blogach czy w serwisach społecznościowych. Branża marketingowa podjęła więc prace nad przepisami, które mają uregulować sprawę zamawianych pozytywnych komentarzy o produktach i usługach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Biznes na e-znajomych