Biznes obawia się fuzji Microsoftu i Yahoo!

Biznes obawia się fuzji Microsoftu i Yahoo!
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Większość osób śledzących świat technologii zastanawia się jak złożona przez Microsoft oferta kupna Yahoo! mogłaby wpłynąć na wyszukiwanie w Internecie i reklamy online. Ale druga grupa - dyrektorzy działów informatycznych w firmach - przygląda się sytuacji z innych powodów. Analizują, jak małżeństwo tytana oprogramowania z marką, która jest symbolem Internetu mogłoby wpłynąć na ich działalność.

Dyrektorzy IT zastanawiają się czy Microsoft wykorzysta technologię Yahoo! do rozwoju nowego segmentu usług online - pisze "The Wall Street Journal Polska". Podczas gdy większość cieszy taka perspektywa, niektórzy drżą na myśl, że połączone Microsoft - Yahoo! tak skoncentrowałoby się na gonieniu Google, że klienci biznesowi mogliby czuć się zaniedbani.

- Skupienie się na ofertach internetowych zorientowanych na konsumenta mogłoby odciągnąć Microsoft od oprogramowania biznesowego - uważa Leon V. Schumacher z amerykańskiego oddziału ArcelorMittal, największego na świecie producenta stali, który korzysta z takiego oprogramowania.

Microsoft ma powody, by skupić się na Internecie. Według ubiegłorocznej prognozy dla rynku reklamy online w roku 2011 przychody w USA mają wzrosnąć do 31,3 mld dol., czyli wyniosą prawie dwa razy tyle co w roku 2006 (16,9 mld dol.). Dotychczas zwrot z inwestycji w internet, jakie Microsoft poczynił w minionych latach był niewielki - zaledwie 5 proc. przychodów za rok 2007. Firma w dalszym ciągu zarabia przede wszystkim na sprzedaży oprogramowania instalowanego na komputerach - używanych przede wszystkim przez biznes.

Jak mówią dyrektorzy firm IT, trudno wyobrazić sobie, by Microsoft zrobił coś, co zmniejszyłoby wpływy ze sprzedaży programów. Z drugiej jednak strony firma znajduje się pod presją, by dopasować produkty i usługi do rozwijającego się rynku online. Zmiany najbardziej są widoczne na rynku konsumenckim, w produktach takich jak konta pocztowe online i komunikatory. To samo dzieje się w sferze biznesowej, choć tu - nieco wolniej.

- Zmiana modelu biznesu jest nieunikniona - twierdzi Haim Mendelson, profesor ze Stanford University Graduate School of Business. - Pytanie, kiedy nastąpi.

Najlepszym przykładem tego konfliktu interesów są dostępne online programy Google będące alternatywą dla pakietu Office. Microsoft eksperymentuje dopiero z wersjami internetowymi niektórych komponentów Office'a, ale daleko im do liderów. 1 lutego, na konferencji dotyczącej oferty przejęcia Yahoo! Ray Ozzie, naczelny architekt oprogramowania Microsoft, podkreślał, że oprogramowanie tego typu staje się dla koncernu bardzo ważne.

Niektórzy jednak w akwizycji widzą szansę. Michael Boltz, wiceprezes amerykańskiego oddziału firmy ubezpieczeniowej Aviva, ma nadzieję, że fuzja gigantów zaowocuje połączeniem doświadczeń w obszarach, w których są ekspertami. Marc Westa, szef rynków komercyjnych w firmie H&R Block podsumowuje: "Mają wielką szansę. Ale nie mogę zagwarantować, że jej nie schrzanią".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!