Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biznes wykorzystuje internet głównie do komunikacji

Autor: wnp.pl (WGK)
01-12-2014 10:40
Biznes wykorzystuje internet głównie do komunikacji

Sieć wciąż nie jest traktowana jako potrzebne narzędzie sprzedaży. Internet jest znacznie bardziej popularny jako elektroniczny kanał komunikacji

Fot. Fotolia

Sprzedażą w internecie zajmuje się 67 proc. przedsiębiorstw transportowych i logistycznych - to najmocniej nastawiony na internet sektor. Na drugim biegunie jest działalność finansowa i ubezpieczeniowa - tylko 18 proc. spółek prowadzi sprzedaż przez internet.

Produkcja z 49 proc. lokuje się w środku stawki. Biznesowa sprzedaż internetowa rośnie, wciąż jednak sieć jest przede wszystkim kanałem komunikacji. Takie wniosek płynie z badań "Wpływ Internetu na gospodarkę w Polsce" przygotowanego przez IAB Polska i PwC.
Tylko 39 proc. przedsiębiorców prowadzi sprzedaż produktów i usług w internecie. 58 proc. deklaruje, że nie prowadzi sprzedaży w internecie. Sieć wciąż nie jest traktowana jako potrzebne narzędzie sprzedaży. Najczęściej (powyżej 60 proc. przedsiębiorstw) sprzedaż internetową wykorzystują takie branże jak logistyka i transport, motoryzacja, turystyka, telekomunikacja i obrót nieruchomościami. Najmniej zainteresowane taką formą sprzedaży są firmy finansowe i ubezpieczeniowe, budowlane, a także instytucje edukacji, kultury i sztuki.

Wśród firm prowadzących sprzedaż przez internet 23 proc. ma swój e-sklep, jednak bardziej popularne są zewnętrzne platformy oraz proste formularze zamówień pozbawione funkcjonalności związanych z ich dalszą automatyczną obsługą. 46 proc. ankietowanych spodziewa się wzrostu udziału kanałów internetowych w ich sprzedaży.

Internet jest znacznie bardziej popularny jako elektroniczny kanał komunikacji. 92 proc. ankietowanych kontaktuje się z klientami za pomocą poczty elektronicznej, popularne są też formularze na stronach www umożliwiające zadanie pytań czy skierowanie prośby o kontakt. - Mniej popularne są profile w bazach i wyszukiwarkach firm oraz profile w serwisach społecznościowych. Ciągle niewielkie znaczenie mają aplikacje mobilne wykorzystywane przez mniej niż 10 proc. firm uczestniczących w badaniu - komentuje Adam Głąb, manager w PwC.

Z drugiej strony 59 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie korzysta z internetu w relacjach z partnerami biznesowymi, dostawcami oraz administracją.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP