Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Błędem jest postrzeganie wdrożenia CRM jedynie jako zmian informatycznych

Autor: wnp.pl (JM)
09-09-2011 10:00

- Błędem podstawowym, popełnianym w początkowej fazie projektu, jest postrzeganie wdrożenia systemu CRM jedynie w aspektach zmian informatycznych w firmie - mówi Piotr Kowal, ekspert ds. systemów CRM w polskim oddziale firmy Microsoft.

Tymczasem, zdaniem naszego rozmówcy, należy uświadomić sobie, że wdrożenie CRM będzie wydarzeniem organizacyjnym i powinno powodować zmianę filozofii w przedsiębiorstwie.
- Chcąc ustrzec się przed innymi błędami, inwestor przed wyborem systemu powinien znaleźć odpowiedź na kilka zasadniczych pytań, takich jak: co firma chce osiągnąć, jakie działania należy podjąć, aby osiągnąć te cele, jakie zasoby będą potrzebne i ile to będzie kosztowało? - wyjaśnia Piotr Kowal.

Przedstawiciel Microsoft podkreśla, że przemyślane odpowiedzi na te pytania pomogą uchronić się przed konkretnymi problemami natury organizacyjno-finansowej, które łączą się z procesem wdrożeniowym. A wśród nich wymienia: brak precyzyjnego i szczegółowego zakresu funkcjonalnego wdrożenia określonego na samym początku projektu wobec zaproponowanego budżetu, brak silnego zarządzania projektem po stronie firmy wdrażającej, brak umiejętności komunikacyjnych w grupie projektowej oraz w kontaktach z klientem oraz brak zaangażowania pracowników po stronie klienta w projekt wdrożenia systemu.

- Dodatkowym kłopotem w przypadku wdrażania oprogramowania w chmurze jest pozyskanie specjalistów w zakresie utrzymania takich systemów - zauważa Piotr Kowal. - Na Windowsie zna się wielu administratorów, ale serwery opensourcowe są różne, mają różne jądra i w zależności od wdrożenia i zainstalowanych modułów systemy mogą zachowywać się inaczej. W związku z tym, nie zawsze można zapewnić ich kompatybilność i standardy komunikacji. W przypadku integracji oprogramowania biznesowego Microsoft Dynamics z innymi aplikacjami opartymi na Windowsie, w tym, z pakietem Office, problem ten nie istnieje, ponieważ wszystkie te elementy zostały tak zaprojektowane, aby same z siebie zachowywały standardy komunikacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP