PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Branża metalowa potrzebuje nowoczesnych systemów ERP

Autor: wnp.pl (WGK)
29-01-2014 18:45

Według raportu IDC Manufactoring Insight na konkurencyjność firm z branży obróbki metali istotnie wpływają strategie obsługi klientów.

Większość z 460 przebadanych producentów przyznaje, że poprawa jakości obsługi klienta wpływa pozytywnie na rentowność i zyski, ale nie wie jaką rolę odgrywa technologia w tworzeniu relacji z klientami, szczególnie systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).
– Wielu producentów z branży metalowej odchodzi obecnie od standardów produkcyjnych i wyrobów bazowanych na katalogach, na rzecz produktów tworzonych specjalnie na zamówienie klienta. Oznacza to, że żadne zamówienie nie jest takie samo i obsługa klienta w tym przypadku staje się absolutnie najważniejsza – powiedział Pierfrancesco Manenti, dyrektor badań IDC Manufacturing Insights w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki.

16 proc. ankietowanych, dwa razy więcej niż w innych branżach, wciąż uważa, że najważniejszym czynnikiem przyciągającym klientów jest cena. Prawie połowa jest gotowa zainwestować w swoją infrastrukturę IT by zapewnić lepszą obsługę klienta, a z drugiej strony producenci branży metalowej są nieświadomi korzyści wynikających ze stosowania nowych aplikacji mobilnych i social media zintegrowanych z systemem ERP. 23 proc. respondentów w sektorze posiada samodzielnie zbudowany system, a 17 proc. nie posiada ERP w ogóle. Większość ankietowanych uważa, że tradycyjny system ERP nie wspiera wystarczająco relacji z klientami i potrzebna jest poprawa współpracy pomiędzy funkcjami biznesowymi.

– Otwarta i nowoczesna platforma ERP, wykorzystująca technologię mobilną, zapewnia szerszą gamę możliwości współpracy i kontaktów z klientami, w tym jakość, zarządzanie usługami gwarancyjnymi oraz zarządzanie relacjami z klientem (CRM), co sprawia, że jest kluczowym czynnikiem tworzenia doskonałej obsługi klienta, która wpływa na konkurencyjność. Zachęcamy wszystkich producentów z branży metalowej do oceny poziomu swojej dojrzałości w obrębie satysfakcji klienta oraz do spojrzenia na to, jak nowoczesny system ERP nowej generacji może pomóc w budowaniu strategii skoncentrowanej na kliencie – podsumował John Hiraoka, wiceprezes oraz dyrektor ds. marketingu w firmie Epicor.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP